Gå til innhold

Pcen tar ca 5 sek pause hvert minutt

CaSh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et utrolig irriterende problem. Jeg har nettopp installert nytt skjermkort, harddisk og satt i trådløst nettverkskort. Etter dette har pcen begynt å ta pauser hvor musen blir borte og jeg ikke får gjort noen ting. Dette skjer hele tiden til og med mens jeg skriver dette. Skikkelig irriterende. Vet noen hva årsaken kan være?? Det har ikke vært sånn før. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjekk hvilkne prosseser som kjører i oppgavebehandling.

Om noe tar veldig mye CPU så avslutter du dem. Også finner du ut hva det er som gjør det. Er det et program du bruker ibakgrunnen som har "klikket", så bør du reinstallere det. Er det noe veldig ukjent er det bare å stoppe den, og fjerne den fra oppstarten.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg husker et gammelt problem..

Hvis du kjører 2 protokoller samtidig...IPX og Netbios eller muligens Tcp/ip og Netbios + en til ....dette er lenge siden jeg drev med..men likevel..

Så vil pc'en oppføre seg slik, med hiccups i slike intervaller...

Jeg anbefaler deg å rydde opp i protokollene :)

Hilsen

Janster

Lenke til kommentar
Hei

Jeg husker et gammelt problem..

Hvis du kjører 2 protokoller samtidig...IPX og Netbios eller muligens Tcp/ip og Netbios + en til ....dette er lenge siden jeg drev med..men likevel..

Så vil pc'en oppføre seg slik, med hiccups i slike intervaller...

Jeg anbefaler deg å rydde opp i protokollene :)

Hilsen

Janster

Veldig godt poeng. Men jeg hadde bare tpc/ip :(

Lenke til kommentar
jeg hadde *nøyaktig* det samme problemet på min bærbare.

jeg deaktiverte at wlan kortet skulle søke etter tilgjengelige nettverk automatisk (det er en setting i kontrollen til kortet *mitt*. vet ikke om du har det).

uansett så forsvant problemet.

Ok, takk jeg skal se nærmere på problemet. Jeg har ikke aktivert wlan kortet enda, men når jeg setter opp nettverket ferdig skal jeg aktivere og komme med eventuelle problemer da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...