GreenRay Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Litt gammel tråd, men jeg har brukt denne skanneren til å skanne ca 3000 bilder nå. Trøblet litt i starten med noen av de problemene du hadde. Baksiden blir bare skannet hvis det er noen form for tekst der, eller hvis det er noe annet enn ensfarget bakgrunn. Av og til ble baksiden alt for lys til å se teksten, så jeg endte opp med å stille ned lysstyrken på "bakskanneren" Bildene mine ble også rotert i "hytt og pine", men det løste seg når jeg slo av auto rotasjon. Opplevde ikke at bildene plutselit havnet i en ny mappe. De ble lagt i den mappen jeg ønsket. Dette velger du før hver skanning blir startet, eller etter. Jeg opplevde dog at det ble striper på noen bilder. Dette skyldes skitt fra bildene som legger seg på skanneren. Jeg skannet i 600dpi og lagret kun råbilder og baksiden. Etterbehandling ble gjort i Lightroom samtidig som bildene ble sortert. Endret 24. august 2020 av GreenRay Lenke til kommentar
Silly77 Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Min erfaring med skanneren er at hvis en bare setter seg inn i alt og er litt nøye så fungerer den bra til sitt formål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå