ostov Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 HEy! Jeg leter etter et par spill som kan minnes Monkey Island. All slags "gå-spill" som kan anbefales! God jul Øystein Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Day Of The Tentacle, Sam & Max er to kule plokk-opp-spill Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Day of the tentacle indiana jones and the fate of atlantis kommer ikke på fler i farta. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ja, Day of the Tentacle og sist men ikke minst GRIM FANDANGO! Lenke til kommentar
KongJudas Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Beneath A steel Sky, Full Throttle...... kommer ikke på flere i farta.... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Discworld 1, 2 (og 3?). Laget ut fra Terry Pratchett's bokserie Discworld. (Den er GENIAL!) Husker Eric Idle hadde stemmen til Rincewind (deg) i 1'ern Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Broken Sword I, II og III Dune Zak Macracken and the Alien Mindbenders (og de nye spillene som fansen har laget) Phantasmagoria I & II Day of the Tentacle Maniac Mansion Beneath a Steel Sky Ecoquest I & II Full Throttle Gabriel Knight I, II & III Gold Rush The Longest Journey (snart kommer vel nummer 2 også) Grim Fandango I Have No Mouth and I Must Scream The Dig Conquest for Camelot Journeyman Project I & II King's Quest serien Bladerunner The Last Express Leisure Suit Larry serien Loom Bureau 13 Byzantine Adventures of Willy Beamish Tex Murphy serien Monkey Island serien Police Quest serien Prisoner of Ice Shadow of the Comet Sam & Max Hit the Road (snart kommer nummer 2) Discworld I, II og Noir Lost Eden Indiana Jones and the Fate of Atlantis Code-Name Iceman Simon the Sorcerer I & II Normality Star Trek: A Final Unity Space Quest serien A Mind Forever Voyaging (textbasert, men likevel) Syberia The Mystery of the Druids Runaway osv. osv Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Nå tenkte jeg på spill fra det siste århundre SKulle gjerne ha et fra 2000-2003... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Runaway eller Syberia er bra. Og begge er fra dette århundre. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Runaway eller Syberia er bra. Og begge er fra dette århundre. Hva er det m folk og Syberia?!!? Syntes dette spillet seriøst saug jeg.. Men, men.. Smak og behag. Uannsett: Test det før du kjøper det! Er et seriøst SEINT spill. Hvor alt tar for lang tid og det aldri skjer no særlig spennende. Nå spillte jeg aldri no lengre enn del en, men det var MER enn nok for meg ass.. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ah, Cat-scan. Fin liste. Skal jeg noen gang skrive en selvbiografi kommer halvparten av den lista til å være inkludert i barndom-kapittelet. *setter seg i gyngestolen* Ah, det var tider....når Sierra og Lucasfilm (og litt -arts) kunne sakene sine... Btw, Sam'n'Max 2 er på vei! Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Syberia er IMO det beste spillet i sjangeren på mange, mange år. Bedre enn The Longest Journey (som jeg også vil anbefale). Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Syberia er ikke noe særlig for folk uten tålmodighet, da det er ganske ribbet for humor, og til tider ufattelig dødt. Selv synes jeg det var et genialt spill, med bra plot, og en utrolig grafikk, og hadde uffattelig mye moro med det. Et annet spill er "Runaway", med litt mer humor, og et fortsatt bra plot. Utrolig bra spill dette òg, litt mer for "mannen i gata" dette, enn f.eks Syberia. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 "gå-spill"? greit nok, jeg forstod hvilken type spill det var snakk om utifra posten, men kan noen forklarehvorfor man sier "gå-spill" om point'n click spill ? Lenke til kommentar
Grums Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 HEy!Jeg leter etter et par spill som kan minnes Monkey Island. All slags "gå-spill" som kan anbefales! God jul Øystein Som mange andre her. GRIM FANDANGO. En klassiker innen pek og klikk genren. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 hmmm, Grim fandango er vel ikke et "bruke mus med å styre" spill, for man styrer jo Manny Calavera med tastaturet, men det er et bra spill og anbefale. Jeg er ikke så kjent med Syberia, men jeg kan trygt annbefale den norske versjonen av The Longest Journey, som forresten på norks heter Den Lengste Reisen. Gabriel Knight 3 er også genialt, kan bli litt skummet for de minste Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 broken sword 3? er lixom det beste pek-og-klikk spillet ute atm Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 "gå-spill"? greit nok, jeg forstod hvilken type spill det var snakk om utifra posten, men kan noen forklarehvorfor man sier "gå-spill" om point'n click spill ? Stusset på det samme. "Eventyrspill" pleier jo å fungere ganske greit. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 "Pek og fek-spill" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå