H3lten Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Hei, Skriver for en bekjent, som er usikker på om han ligger riktig lønnsmessig der han er nå, med de oppgavene han har idag. Han har idag en stilling som intern IT-support, der han hjelper bedriftens ansatte med daglige IT-utfordringer (Klient, pålogging, oppsett telefon/mail, brukeradministrasjon og lignende 1. og 2.linjeoppgaver). I tillegg har han ansvar for noen av de interne systemene som oppfølging av telefoniløsning med leverandør og noe prosjektdeltakelse. Idag har han følgende betingelser: Lønn: ca. 490' Goder: Mobil, PC, internett, stor frihet mtp. arbeidstid/avspasering, mulighet til å ta kurs Bakgrunn: Jobber i Oslo I begynnelsen av 30-årene Fullført bachelor i informatikk ca. 7 års erfaring som IT-supportmedarbeider (1.linje og 2.linje) Han er veldig fornøyd med arbeidsplassen, oppgaver og kollegene der han er nå. Supert med innspill på hva folk oppfatter er markedslønn, og om det er mulig å kreve mer basert på høyere lønnsnivå :-) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 For min del høres han ut til å ligge helt gjennomsnittlig med tanke på type arbeid. Det tilsvarer det en del av mine bekjente har i tilsvarende type stilling, dog i Stavanger. Disse ligger mellom 460' og 550'. Det er generelt et lavere lønnsnivå på type intern IT support enn det er i direkte verdiskapende stillinger (type konsulenter/utviklere osv.). Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Hørtes riktig ut for den stillingen. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Dette er en god lønn for stillingen og høres riktig ut. Lenke til kommentar
OtherHalf Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Han tjener mer enn meg, og jeg jobber med leveranse av servere og nettverk, hvor ca. 20% av arbeidsmengden er i Oslo (bor et stykke utenfor Oslo) Lenke til kommentar
Visum Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 Du tjener mer enn meg som har mastergrad. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Du tjener mer enn meg som har mastergrad. Og du har mastergrad i? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Jeg gjør noe av det samme, men det er snakk om eksterndrift for eksterne kunder itillegg. Har også litt 3 linje + div annet prosjektarbeid. Jeg har nesten 700. Fagbrev og 3 års erfarign etter dette. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Og du har mastergrad i? Informatikk fra UIO. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Har du riktig lønn riktig lønn? Hva ville du ha betalt en som ikke kan programmere men som har utdanning i det? Til å gjøre andre oppgaver bortsett utvikling? Antakeligvis ikke det samme som utviklere? Endret 3. mai 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 Hva ville du ha betalt en som ikke kan programmere men som har utdanning i det? Til å gjøre andre oppgaver bortsett utvikling? Antakeligvis ikke det samme som utviklere? Kommer helt an på fagområde man har. Er jo mye andre jobber innenfor IT enn utvikling. Spisskompetanse innenfor Citrix for eksempel. Og er man prosjektleder kan man jo tjene ganske greit. Men jeg vet ikke nøyaktig hva du jobber med og hvor lenge du har jobbet med det. Lenke til kommentar
H3lten Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 Hva ville du ha betalt en som ikke kan programmere men som har utdanning i det? Til å gjøre andre oppgaver bortsett utvikling? Antakeligvis ikke det samme som utviklere? Hvis du har andre krav/begrensninger til når/hvordan du kan utføre arbeidet ditt er det ikke direkte sammenlignbart. Er det tilfelle her? Evt. hvis mastergraden ikke benyttes/er relevant for stillingen gir den ikke like mye verdi mtp. lønn. Er noe av dette tilfelle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå