Gå til innhold

Er giske-fraksjonen viktig for AP?

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å lure på om "giske-fraksjonen" er viktig å beholde for AP?  Hva ville AP vært foruten? Et "utvanna SV" som ikke kan påberope seg å være et "statsbærende nasjonalt omfattende  parti"? Noe redusert til moralsk symbol-politikk kombinert med rå kapitalisme?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke den minste anelse om AP faktisk har en politikk. De påberoper seg visstnok en ideologi, men jeg er neimen ikke sikker på om den eksisterer i en eller annen form lengre heller. De kritiserer posisjonen nokså usammenhengende, er mot det de er for, og de er for det de er mot. Nå ville det kanskje være på plass med eksempler, men jeg har nok utviklet et godt fungerende filter.

Det skulle ikke forundre meg dersom jeg ikke er helt alene om å tenke i slike baner.

Når det gjelder Giske så er nok han en av de aller beste debattantene i AP, blant annet fordi han er tydelig. Tåkefyrsten og tåkefyrstinnen har knapt vist noe som helst, Ja, bortsett fra at de har demonstrert at de kan opptre hhv usedvanlig grisete og usedvanlig veikt (selv for AP).

Giske har nok mer sympati enn man skulle tro ettersom giskesaken er et glimrende eksempel på hva en stor del av Metoo EGENTLIG handler om.

Om Giskefraksjonen er viktig for AP? Det vil jeg tro. Det er vel de som er nærmest det som AP en gang stod for, og det betyr at de som drømmer om at AP skal dra seg ut av tåkeheimen har noen å knytte seg til. Det er ihvertfall  ingen ting som tyder på at nåværende ledelse har kart/kompass/gps for å lede partiet ut derfra.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

AP er en karrierevei for mange, spesielt i Oslo-området. Og med en leder i partiet som er fra Oslo betyr det at mange yrkespolitikere fra Oslo vil få gode jobber. Da Støre tapte stortingsvalget i 2017 ble det klart at han måtte byttes ut før neste stortingsvalg og det stod plutselig mellom en nestelder fra Oslo og en nestleder fra Trøndelag som skulle rykke opp. Hadde Giske tatt over som leder ville han dratt med seg mange fra Trøndelag inn i gode stillinger så det ble plutselig viktig å få stoppet Giske. Giske var kjent som "partyminister" og det hadde vært en offentlig hemmelighet i flere tiår hvordan han holdt på. Det var likevel først da Støre tapte valget at det plutselig begynnte å strømme inn varslinger mot Giske.

De som tror at dette grunner i uenighet om politikk har skjønt lite om hvordan AP fungerer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...