akelbo Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Ønsker å styrke spillenes rolle i kultur, sport og læring.Arbeiderpartiet har etablert en egen dataspillpolitikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort. https://www.bbc.com/news/technology-43906306 Endret 26. april 2019 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort. https://www.bbc.com/news/technology-43906306 Støtter akkurat det 100%. Likte krypt systemet i Mortal Kombat når det ble implementert i Deadly Allience ettersom da hadde man kister som var markert fra AA-ZZ. Om man ville prøve lykken var det fullt, men man kunne lete opp en guide på nett om hva som var i de forsjellige kistene om man f.eks ville ha alternative outfit: Sub-Zero. Nå er alle kistene i spillet basert på RNG i tillegg til at spillet er laget for å være ekstremt grindy for å få låst opp alt eller at man skal måtte hive inn ekstra penger for å få sjansen å få det man ønsker. Vil ikke støtte slike spill. Ser heller at slik spillpraksis blir ulovliggjordt. Alt i ett slossespill som mortal kombat burde være mulig å låse opp etter maks 100-200 timer spilletid. Burde heller ikke trenge å grinde på en modus som jeg ikke ønsker å spille for å samle valuta for å kjøpe kister. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg. 5 Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg. Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig! 7 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg. Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig! Det er motbydelig ja. Det er helt rett. Mest sannsynlig driter de i gaming, på samme måte som partier som lover og lyger. Politikk i seg selv er forkastelig. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Moderatormelding To innlegg som definitivt ikke er annet enn flaming/trolling er fjernet. Viser til våre retningslinjer: Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende: Flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Kommentarer på dette tas på PM eller i tilbakemeldingsforumet. Endret 26. april 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
kjaere Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg. Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig! Det er motbydelig ja. Det er helt rett. Mest sannsynlig driter de i gaming, på samme måte som partier som lover og lyger. Politikk i seg selv er forkastelig. Ja, verden hadde kommet seg langt uten politikk,,,, 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Her fiskes det etter stemmer gitt 2 Lenke til kommentar
Vasco Da Lama Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Hold fingrene unna spillbransjen, politikere! 1 Lenke til kommentar
-LI3CWULZ Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort. https://www.bbc.com/news/technology-43906306 Ja la oss starte spillindustrien I Norge med å forby ting, smart. La heller bransjen få indisier til å få ting på stell. Eneste selskap vi har som betyr noe er vel Funcom+ noen små indie selskaper. Men la oss starte med å forby shit, for all del. Lenke til kommentar
hrflikk Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Gaming er en ting politikere aldri klarer å påvirke! Piriod! Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 AP prøver å fange ungdommen nå ser jeg. Godt gjort å fange opp. Politiske partier som vil ha flere velgere. Motbydelig! Det er motbydelig ja. Det er helt rett. Mest sannsynlig driter de i gaming, på samme måte som partier som lover og lyger. Politikk i seg selv er forkastelig. Ja, verden hadde kommet seg langt uten politikk,,,, Jeg ønsker en verden uten politikere som sitter der og lurer på hvordan de skal flå folk flest til smerteterskelen for å få råd til en ekstra pizza på kontoret. eller kongelige som raker inn penger for å stå og vinke.... Men man kan dessverre ikke alltid få det en ønsker. Man kan være enig eller uenig med meg her, men faktum er at ingen vet hvordan et liv uten politikere ville vært. Og da er ikke Amerikanske filmer bevis på noe som helst. Men en ting er sikkert, polikere driter i deg og meg. De eneste som bryr seg om folk er nye politikere som vil gjøre noe godt for verden. Men man er bare fersk så lenge. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Endret 25. juni 2020 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Nå er vel ikke Funcom så ille på microtransaksjoner heller da? Faktum er at spill industrien har hatt mange år til å oppføre seg, men nekta, men de slapp unna med det, og det ble advart at en dag går dere for langt og da kommer statlig oversyn. Men spill industrien som alle industrier tenker bare kortsiktig. Dagen kom og det var EA som gikk for langt med Battlefront 2. Som rebide ekorn må loot boxer nå skytes, og vi lan håpe på at noe skjer med microtransaksjoner også. 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 uff.. og Trettebergstuen av alle Lenke til kommentar
aslanthelion Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort. https://www.bbc.com/news/technology-43906306 Ingen tvinger deg til å kjøpe, så hvorfor forby det? Tenk på hvor lang tid de har brukt på å lage disse spillene, skjønner utrolig godt at de vil ha inn mest mulig penger. Kjøper gjerne FIFA points og åpner kasser på csgo jeg, skal de nekte meg det? Jeg er voksen, og skal ikke få bruke pengene mine på hva jeg vil -.-‘ 1 Lenke til kommentar
Pizza3333 Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 De kan starte med å forby lootboxes slik Belgia har gjort. https://www.bbc.com/news/technology-43906306 Ingen tvinger deg til å kjøpe, så hvorfor forby det? Tenk på hvor lang tid de har brukt på å lage disse spillene, skjønner utrolig godt at de vil ha inn mest mulig penger. Kjøper gjerne FIFA points og åpner kasser på csgo jeg, skal de nekte meg det? Jeg er voksen, og skal ikke få bruke pengene mine på hva jeg vil -.-‘ Problemet er at mye av dette er rettet mot barn. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Problemet er at mye av dette er rettet mot barn. En fin start kan være at alle spill som inneholder lootboxes automatisk får en 18+ aldersgrense. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Moderatormelding 1 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå