Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forstått at dette kan være en grei deal.

Absolutt.

Er dog en god del der ute, som tror all form for nedbetaling over tid er en dårlig deal. "Har du ikke råd til å betale telefonen med en gang så har du hvertfall ikke råd over 2 år.."

 

Folk med særdeles liten forståelse for økonomi, selvom de påstår noe annet da.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er veldig god i økonomi, men jeg kan dessverre ikke se at dette er en god deal.

Kr 379 pr mnd i to år er vel langt over hva telefonen (Galaxy S10e) koster egentlig.

379 x 24 = 9096

 

Så:

Svitsj: kr 9096,-

Uten: kr 7999,-

 

Med Svitsj får man med Samsung Watch 4G til 3999,- for 499 ekstra. 

Altså totalkostnad kr 9595,-

 

Man selger klokken som ny på finn til feks. kr 2500,- (får sikkert mer for den).

 

Totalprisen blir da: 7095,-   Altså 1000 kr spart enn om man hadde kjøpt med en gang. 

I tilleg har man inkludert skjermforsikring på mobilen som er en grei deal på dyre telefoner.

 

Om du ikke ser at det er en god deal så er det ikke noe mer jeg kan gjøre for å overbevise deg. :)

 

Når det er sagt, så hender det veldig ofte at Svitsj/Swap har samme kostnad (over 24 mnd) som mobilen koster uten form for nedbetaling.

 

Når jeg kjøpte Svitsj på mine Samsung S9'ere, så var totalprisen 30kr billigere pr tlf over 2 år enn om jeg hadde kjøpt den med en gang.

Det uten bundles med i regnestykket.

Lenke til kommentar

Jeg bruker utelukkende Swap nå fordi jeg kommer til å bytte mobil en gang i året, og jeg slipper ting jeg finner stressende som å enten selge mobilen brukt eller finne om noen vil overta den i familie eller omgangskretsen. Arbeidsgiver gir meg ny mobil innimellom men den går til samboeren min da utvalget deres ikke faller i smak med mine ønsker, som i enten for lite arbeidsplass eller ikke modellen(e) jeg har lyst på.
 
For ett års bruk av iPhone XS Max 512 GB'en betaler jeg rett oppunder 9000 kroner. Dette inkluderer skjemforsikring med egenandel på 500 kr. I tillegg hadde Telenor kampanje da jeg bestilte den ved at man kunne få med valgfritt tilbehør til mobilen tilsvarende 800 kroner, så jeg bestilte med originalt skinndeksel fra Apple og noe ladeutstyr. Mobilen ville kostet meg rett oppunder 17000 kroner om jeg hadde kjøpt den for fullpris i fjor pluss et skinndeksel til 500 kroner.
 
Teoretisk sett så kan jeg kanskje få solgt den for 8000-9000 kroner når den er blitt ett år gammel. Istedet så bytter jeg den inn i en ny mobil og betaler så nye 12 måneder på denne. Når man swapper så behøver man heller ikke levere inn esken med tilbehør, så jeg beholder lader, usb-kabelen, skinndekselet o.l. som fulgte med mobilen.
 
Jeg har mobilabonnement via arbeidsgiver hos Telenor og Telia X for privat bruk, så jeg er ikke abonnementskunde hos Telenor mer enn den ene dagen jeg swapper ved å bruke et kontantkort jeg har hos dem som jeg konverterer til abonnement og så tilbake til kontaktkort så snart swappingen er gjennomført. Det er uansetet ikke spesielt lønnsomt å kjøpe mobiltelefoner.
Lenke til kommentar

Så:

Svitsj: kr 9096,-

Uten: kr 7999,-

 

Med Svitsj får man med Samsung Watch 4G til 3999,- for 499 ekstra.

Altså totalkostnad kr 9595,-

 

Man selger klokken som ny på finn til feks. kr 2500,- (får sikkert mer for den).

 

Totalprisen blir da: 7095,- Altså 1000 kr spart enn om man hadde kjøpt med en gang.

I tilleg har man inkludert skjermforsikring på mobilen som er en grei deal på dyre telefoner.

 

Om du ikke ser at det er en god deal så er det ikke noe mer jeg kan gjøre for å overbevise deg. :)

 

Når det er sagt, så hender det veldig ofte at Svitsj/Swap har samme kostnad (over 24 mnd) som mobilen koster uten form for nedbetaling.

 

Når jeg kjøpte Svitsj på mine Samsung S9'ere, så var totalprisen 30kr billigere pr tlf over 2 år enn om jeg hadde kjøpt den med en gang.

Det uten bundles med i regnestykket.

Skal sies at jeg ikke visste om klokka.
Lenke til kommentar

Fordelen jeg ser med Svitsj/Swap er jo nettopp at man kan bytte til ny telefon istedenfor å måtte selge den gamle (som man, etter min erfaring, ofte ender opp med å ikke gjøre). Skulle man kjøpt ny telefon hvert år uten å swappe, hadde dét ihvertfall blitt dyrt (noe som jeg forøvrig hadde for vane å gjøre før i tiden :D

 

Så kan jo jo situasjoner oppstå som med meg hvor jeg hadde planlagt å swappe min S8 etter ett år, men klarte uheldigvis å få sprekk i bakglass rett før planlagt swapping (fant først ut da at forsikring ikke dekket bakglasset, men kun front)

Endte med at jeg måtte beholde den ett år til, og hvor tlf selvsagt blir endel dyrere enn hva som var tilfellet etter ett år :-/ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...