Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre en av to ting, enten bestille med nytt mobilnummer fra Telia og så si dette opp umiddelbart etter bestilling eller bestille med portering av et kontantkortnummer du kanskje har liggende som du også sier opp før nummer i det hele tatt kommer over til Telia.

 

Da unngår du å bruke ditt egentlige nummer i forhold til bestillingen og det er ikke noe problem å gjøre det på denne måten.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en mobil med Telia Svitsj for så å betale ut telefonen umiddelbart. Spørsmålet er om man MÅ tegne Telia abonnement når man inngår avtalen, eller om man kan unngå dette? Skulle gjerne bevart abonnementet jeg har i dag uten endringer.

Hvorfor? Finner du noen telefoner der som blir billigere enn å kjøpe andre plasser. Jeg er bare nysgjerrig ?

Lenke til kommentar

Skjermforsikring er ikke så viktig ettersom jeg har det inkludert i forsikringen. Poenget med at jeg ønsker å beholde mobilabonnementet som jeg har er at det er ganske bra avtale som jeg garantert ikke får igjen ☺️

Du kan ha svitsj uten abonnement. Må bare ha abonnement i det du tegner avtalen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan gjøre en av to ting, enten bestille med nytt mobilnummer fra Telia og så si dette opp umiddelbart etter bestilling eller bestille med portering av et kontantkortnummer du kanskje har liggende som du også sier opp før nummer i det hele tatt kommer over til Telia.

 

Da unngår du å bruke ditt egentlige nummer i forhold til bestillingen og det er ikke noe problem å gjøre det på denne måten.

Jeg forsøkte dette, men da krevde de å få telefonen tilbakesendt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hei.

Tar opp denne. Jeg kan altså kjøpe en mobiltelefon med Telia Svitsj abonnement i dag, bytte til Telia abonnement i en dag før jeg bytter tilbake til et annet mobilselskap med rimeligere abonnement?

Ja, men du kan beholde abonnementet i to mnd å få pengene tilbake. Dette er tilbud/fornøydgaranti som Telia/Telenor kjører for sine abonnement.

Lenke til kommentar

Jøss, da er jo ikke Svitsj løsningen helt på jordet... 379kr måneden for en Galaxy S10e for eksempel. Og da kan jeg velge å levere den inn igjen etter et år dersom jeg ikke ønsker å beholde den?

 

Tror ikke jeg har samvittighet til å utnytte tilbudet til Telia dersom jeg likevel vet at jeg skal bytte tilbake til et annet selskap, men Svitsj ser ok ut.

Lenke til kommentar

Jøss, da er jo ikke Svitsj løsningen helt på jordet... 379kr måneden for en Galaxy S10e for eksempel. Og da kan jeg velge å levere den inn igjen etter et år dersom jeg ikke ønsker å beholde den?

 

Tror ikke jeg har samvittighet til å utnytte tilbudet til Telia dersom jeg likevel vet at jeg skal bytte tilbake til et annet selskap, men Svitsj ser ok ut.

du kan skifte mobil etter 1 år ja. (ikke bare levere inn)

 

skal du beholde så må du betale ut perioden på 2 år

Lenke til kommentar

Men MÅ jeg skifte og binde meg til en ny telefon, eller kan jeg eventuelt bare levere tilbake telefonen etter ett år å være ferdig med avtalen?

 

Har det forresten noe å si om telefon nummer 2 eventuelt er rimeligere/dyrere?

Trenger ikke å skifte etter 12mnd, men du er bundet til 24 mnd, så lenge du ikke betaler ut resterende beløp .

Lenke til kommentar

Så dersom jeg velger å beholde en Galaxy S10e til 379kr per måned, i kun 12 måneder, så må jeg enten tegne by avtale for 24 måneder med ny telefon, eller forsette med S10e i nye 12 måneder, eller kjøpe dem ut? Det er greit... Det jeg tenkte på var om det var mulig å levere den inn etter 12 måneder, og ikke velge noen av alternativene over. Ser i ettertid ser det logisk nok ikke er et reelt alternativ ettersom avtalen er for 24 måneder.

 

Takker for gode svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...