Gå til innhold

Ny stasjonær gaming 10-15k. Noko bra på Green Friday salg?

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpa ein ny gaming/media desktop til maks 15k. Ute etter bang for buck og holdbarhet/framtidssikra.

Pc'en skal brukast til gaming og media på ein Sony Bravia KD-65XF9005. Kjem til å game i 1080p 120hz. Mulig det blir kjøpt ein 1440p monitor etterkvart, så den må kunne gi ok fps i 1440p og.

Tenkte på ein rask 2TB hd til gaming og muligens 2x 4TB hd for video osv.

Kan bygga sjøl om det er mykje å spara på det.

Er det noko bra på Green Friday salg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt sammen et forslag med komponenter til selvbygg:

NZXT H500 (Hvit/Sort/Transparent) (Kabinett)

Intel Core i5 9600K 3,7GHz Socket 1151-2 Box without Cooler (Prosessor)

Asus ROG Strix Z390-F Gaming (Hovedkort)

G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C16D-16GVKB) (DDR4-minne)

Crucial P1 M.2 2280 500GB (Solid State Disk (SSD))

MSI GeForce RTX 2060 Ventus XS OC HDMI 3xDP 6GB (Skjermkort (PCI Express))

Corsair RM650X V2 650W (Strømforsyning)

Pris: Når kjøper fra 2 butikker: : ComputerSalg, Komplett 12 598,-
I tillegg kommer Windows lisens.
Pluss du ville ha noen disker

Edit: Må ha en cpu kjøler også, f.eks Cooler Master Hyper 212X til kr 299 på Komplett.
Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Her er et forslag som er hentet fra tråden "Den perfekte PC-pakke"

Kabinett: Fractal Design Define C
Hovedkort: Asus TUF B450M Gaming-Plus 

Prosessor: AMD Ryzen 5 2600X
Skjermkort: Palit GeForce RTX 2060 StormX

Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB
SSD: Samsung 970 EVO Plus 256GB SSD
Harddisk: Seagate Barracuda ST2000 2TB
Strømforsyning: EVGA GQ 650W

Lenke til kommentar

Jeg personlig ser for meg å vente til ryzen 3-serie kommer om 2-3 måneder. Ville nok anbefalt det samme. Du kan kanskje kjøpe en del deler allerede nå. RAM og SSD-priser har falt noe voldsomt i det siste. Er du heldig treffer du også på DNB-mc-kampanje (20% rabatt) hos Power ifbm ryzen-lanseringen. Men vet det ofte har drøyet helt til August, enkelte år, så ikke sats for hardt på dette.

RTX 2060 blir nok ikke noe voldsomt tilbud på heller før Black Friday, tipper jeg, så den vil jeg tro du trygt kan kjøpe. Om du går for en intel 660p m2 på 1tb, så får du den til 1250 kr. MÅ du ha 2tb ssd, så vil det koste deg mye. Er nok billigere i så fall å kjøpe 2x 1tb m2 ssder.

Ser for meg at CPU + HK havner rundt 5000 for en av de beste modellene, hvis prisestimatene følger ryktene noenlunde (threadripper kanskje litt dyrere). Venter du til dnb mc kampanje, seneste i september (mest sannsynlig juli eller august), så kan du gjerne kjøpe en dyrere modell for samme pris, eller få det til litt under 5k.

Du bør absolutt bygge selv, med mindre det kommer en kjempedeal på en ferdig-pc.

GPU - 4000 : https://www.komplett.no/product/1120611/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-2060-gaming-z  

HDD 1199*2 - https://www.komplett.no/product/794888/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-35/wd-red-4tb-35-nas-hdd

m2 ssd 1129 - https://www.komplett.no/product/1095352/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/intel-660p-1tb-m2-ssd

evt kabinett 400 - https://www.komplett.no/product/1012155/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/corsair-carbide-spec-05-mid-tower-sort

Da er du oppe i ca 8k nå. 5k til prosessor og HK. Da har du 2k igjen til PSU og Ram, som kanskje er litt smalt, men går om du kun skal ha 16 gb. Da får du en ganske så moderne pc som kan klare seg i flere år fremover.

Husk også at om du melder deg inn i komplett club, så sparer du en hundrings. Ikke mye i det store bildet, men det er nå penger det og. Var ikke veldig gode priser på HDDer synes jeg, så du bør kanskje vurdere å bare kjøpe 1 av dem, og så vente på et nytt tilbud på nr 2 (bruker jo litt tid på å fylle opp disk nr 1). Da har du litt mer å legge i RAM og PSU, som er viktigere imo.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...