Gå til innhold

Nysgjerrig på salgskoordinator stilling

Anbefalte innlegg

Hei,

Undrer litt om noen kan fortelle meg litt mer hva en slik jobb innebærer, dette kan selvfølgelig søkes opp men der er det veldig generelt om arbeidsoppgaver.

Det er også veldig lenge siden jeg ser det er tatt opp noe om lønn angående denne stillingen, som man kan se utfra utallige sider hvor det listes lønn finnes det ingen spesiell stillingskode. Ergo blir det vanskelig å finne ut hva man egentlig burde forvente seg.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har blitt tilbudt en slik stilling, hvor jeg ser lite til alle arbeidsoppgaver som skal gjennomføres. Samt jeg lurer på om lønnen er ok i forhold til andre i samme stilling.

Del gjerne dine arbeidsoppgaver og lønnsbetingelser.

Endret av Xzist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koordinator er ein tittel utan bestemt innhald.

Vanligvis vil ein koordinator ha ansvaret for at gruppa jobbar effektivt saman der alle dreg i rett retning og ingen gjer dobbeltarbeid.

I ditt tilfelle då med å organisere ei gruppe med selgarar.

Men det er godt mogleg å også legge heilt andre oppgåver i ei stilling. Enkelte brukar også salgskoordinator om den som har fast kundekontakt mot ein bestemt kunde. Mange stadar blir då ein salgskoordinator kun ein forfina tittel som ellers berre ville hatt tittelen selgar, sidan mange selgarar har fast portefølge utan at dei får fin tittel av den grunn.

Eg kan også godt sjå for meg at ein salgskoordinator kan være ein vanleg selgar som kun har fått delegert i arbeidsoppgåve å organisere selgarane, men utan å ha ansvaret for dette og derfor heller ikkje har rett til å få meir lønn enn dei andre selgarane.

Det du må vurdere på det jobbtilbodet du har fått er kva ansvar og oppgåver som ligg til stillinga, og så må du få kartlagt kva lønnsnivået til dei andre på avdelinga er.

Eit forholdsvis vanleg lønnsprinsipp når det er snakk om leiaransvar enten for personal eller fag er at leiaren skal ha X kr meir enn den ein har leiaransvar for som har best lønn.

Lenke til kommentar

Det virker ganske bredt med tanke på arbeidsoppgaver ja, kan jo gå litt mer i dybden på noe av det jeg har fått av informasjon:

- Ansvar for en bransje portefølje

- Ordrebehandling

- Bestilling av varer

- Utarbeide tilbud

- Salgsstøtte

- Kunde og kampanje oppfølging

- Fakturering

Når det gjelder det å få kartlagt hva de andre på avdelingen har, blir veldig vanskelig uten at en tillitsmann eller lignende er tilstede. Jeg kjenner ingen i denne bransjen fra før av og er derfor litt nysgjerrig på hva andre har av erfaring og lønn eventuelt. Samtidig som jeg lurer på om dette virker som er grei jobb med variasjon og utfordringer.

Kan jo nevnte at bedriften har ca.50 ansatte, er internasjonale, arbeidstid: 08.00-16.00 og blitt tilbudt 460,000, -

Lenke til kommentar

uten at du sier hvilken bransje det er i er det vansklig og si om tilbudet er ok eller ikke , lik jobb i forskellige bransjer betaler ulikt. 

hvilke resultats krav er det og er det noe personal ansvar ? , er lønna inkludert overtid eller ikke ? 

Lenke til kommentar

Det virker ganske bredt med tanke på arbeidsoppgaver ja, kan jo gå litt mer i dybden på noe av det jeg har fått av informasjon:

- Ansvar for en bransje portefølje

- Ordrebehandling

- Bestilling av varer

- Utarbeide tilbud

- Salgsstøtte

- Kunde og kampanje oppfølging

- Fakturering

Basert på denne informasjonen så dreier dette seg om ei heilt vanleg salgsstilling med fin tittel.

Eg kan ikkje sjå at denne stillinga har nokon form for ansvar utover det som andre selgarar har.

Så her er det koordinator i betydninga ansvar for å følge opp ein fast kunde som er utgangspunktet, ikkje koordinator i betydninga leiaransvar.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen spesielle resultatkrav, jeg har heller ingen personalansvar. Jobben er vel mer å kunne være salgsstøtte for de som har resultatkrav, samt følge opp at kunden får sine varer levert og er fornøyd. Overtid er ikke inkludert i denne lønnen, trodde overtid inkludert i lønnen var mer på lederstillinger som har vesentlig bedre betingelser enn hva jeg har.

Forståelig at du spør etter bransje, hvis man skal være spesifikk slår vel også det geografiske området, alder, ansiennitet utdannelse osv. også ut på betingelser. Men grunnen til at jeg spør sånn generelt er at det kan være interessant og eventuelt sammenligne koordinator stillingen for ulike bransjer. Nevn gjerne noen av de mere spesifikke delene hvis ønskelig, dersom noen har erfaring eller informasjon som ønsker å dele med oss andre nysgjerrige.

Lenke til kommentar

Basert på denne informasjonen så dreier dette seg om ei heilt vanleg salgsstilling med fin tittel.

Eg kan ikkje sjå at denne stillinga har nokon form for ansvar utover det som andre selgarar har.

Så her er det koordinator i betydninga ansvar for å følge opp ein fast kunde som er utgangspunktet, ikkje koordinator i betydninga leiaransvar.

Tja, vet vel ikke om akkurat salgskoordinator er fin tittel som selger. Kjenner vel til en del andre stillingstitler som hadde egnet seg bedre.

Det er ikke en fast kunde, men en fast bransje. La oss si f.eks.: dagligvare er en bransje osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...