Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På tide å la hun gå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og samboeren min har vært i lag i 3 år nå.

Men jeg har vært litt på og av i forholdet. (aldri vært utro, og har aldri gjort noe med noen andre jenter.)

Uansett, så har jeg bare følt at hun ikke er for meg, men samtidig er hun for meg? Litt rart å si det sånn.

Jeg slo opp med ho i Desember 2018, fordi jeg var blitt litt betatt av en annen jente, og ville ikke bli stemplet som en cheater om jeg ble å gjøre noe med denne andre jenten. 

Na, jeg ble ikke gjøre noe med den andre jenta, prøvde meg ikke på ho. Så vet ikke hvorfor jeg gjorde det slutt. 

Men samboeren min ble så knust, og hun var her nesten hverdag i 1 mnd etter at jeg slo opp å prøvde å vinne meg tilbake. Og til slutt så "caved" jeg inn til ho. 

Det har gått 4 mnder nu, siden vi ble i lag igjen etter ca 1 mnd fra hverandre. Jeg personlig synes vi har det bra sammen nå, men hver dag som går sier hun at hun bare venter på at jeg skal gjøre det slutt igjen, at hun har stadigvekk vondt i magen, at ho ikke klare å få bort de ekle tankene som jeg lagde for hun i Desember. 

Ho sier at jeg er hennes "love of her life", selv om jeg er hennes første. 

Jeg er utrolig glad i ho, men er kanskje ikke så seksuelt tiltrukken / elsker ho like mye  som hun er mot meg.

Er det feil av meg å fortsette i forholdet? Hun har også sagt at ho vil ikke være den som blir slått opp med igjen, så om det skal skje igjen så vil ho være den som slår opp. 

Vi har snakket mange gang sammen, men vi kommer aldri fram til noe løsning, hun sier bare "Ja hva skal jeg gjøre m denne følelsen jeg har inni meg?" 
Hva skal jeg liksom svare til det? Jeg prøver å være her for hun, men e tydligvis ikke godt nok. 

Anonymous poster hash: 49ba3...4cd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker jo som dere har et temmelig fast og intimt forhold. For meg virker det beste svaret som at dere er unge, og det er vanskelig å være bunnsolid i slike valg når man er ung. Jeg velger å anta at du/dere er under 25 år gamle. Da er det helt vanlig å være litt usikker. Men synes du var veldig ryddig i måten du gjorde ting på da.

Så jeg synes det beste for deg er å svare at dere er unge og finner veien sammen, bare fokusér på å leve, jobb, familie og hobbyer, og la kjærligheten blomstre som den skal! Enten gjør den det, ellers gjør den ikke det. Hvis du må gå og høre på det pratet i dag etter dag i måned etter måned, og ho aldri klarer å bli kvitt de følelsene, må ho gå til psykolog og få pratet om det. Det kommer jo til å bli en konstant last på deg og forholdet uansett. Litt spillerom burde du gi, men ikke hele livet. Skjønner at det er vanskelig for ho, men det hjelper jo ikke forholdet.

Angående det ho sier om at "vil ikke være den som blir slått opp med igjen, så om det skal skje igjen så vil ho være den som slår opp", så føler jeg dette er en overreaksjon, men ikke noe ho gjør for å manipulere deg. Det er bare fordi ho er usikker og ikke vet hvordan å håndtere følelsene enda, trenger bare mer tid. Så når ho sier sånt, ville jeg bare gitt ho en klem og forsikret om at alt var bra.

Jeg er tradisjonell og mener det er verdt å slåss for forholdet når man finner noen man passer sammen med i første forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som du egentlig vil ut av forholdet og nå bare er sammen med henne fordi du ikke fikk en annen kjæreste og fordi du lot deg overtale. Så da er det nok bedre for deg å slå opp.

At hun ikke vil bli slått opp med (det gjelder vel alle som er i et forhold de ønsker å være i?) eller hva hun skal gjøre med følelsene sine hvis du går ut av forholdet, er ikke ditt problem. Det må hun finne ut av selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som du egentlig vil ut av forholdet og nå bare er sammen med henne fordi du ikke fikk en annen kjæreste og fordi du lot deg overtale. Så da er det nok bedre for deg å slå opp.

At hun ikke vil bli slått opp med (det gjelder vel alle som er i et forhold de ønsker å være i?) eller hva hun skal gjøre med følelsene sine hvis du går ut av forholdet, er ikke ditt problem. Det må hun finne ut av selv.

Spesielt TS sier at han er hennes første så er dette er mest sannsynlig slik det ligger an. TS kan ikke skjerme henne for alle vonde følelser for resten av sitt liv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...