Kezha Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Epic: Gjør noe bra for utviklerne, folkens! Også Epic: 70 timers arbeidsuker 100 timer vistnok. Men usa har en helt skada arbeidskultur, det er ikke bare epic som har det slik. Blir litt miss info å bare klage på epic ang akkuratt det punktet imo. Jeg er i en bedrift og vi har en stor avd i usa, det er 'konkuranse' om å komme tidligst på jobb, å være lengst. Mange kommer inn til kontoret 0400, å sitter til 8-9 på kvelden. Det er vanlig å ikke gå hjem før sjefen, og masse rare ting de gjør. De lever, puster, ånder å spiser jobb, fritid har man som pensjonist eller student. Svært få arbeider slik som oss nordmenn på andre sida av dammen. Vi nordmenn kan prise oss lykkelige at vi har en god arbeidskultur, og at vi har lovverk som beskytter oss. 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 100 timer vistnok. Men usa har en helt skada arbeidskultur, det er ikke bare epic som har det slik. Blir litt miss info å bare klage på epic ang akkuratt det punktet imo. Jeg er i en bedrift og vi har en stor avd i usa, det er 'konkuranse' om å komme tidligst på jobb, å være lengst. Mange kommer inn til kontoret 0400, å sitter til 8-9 på kvelden. Det er vanlig å ikke gå hjem før sjefen, og masse rare ting de gjør. De lever, puster, ånder å spiser jobb, fritid har man som pensjonist eller student. Svært få arbeider slik som oss nordmenn på andre sida av dammen. Vi nordmenn kan prise oss lykkelige at vi har en god arbeidskultur, og at vi har lovverk som beskytter oss. Stikkordet er lovverk, selv om det helt klart finnes arbeidsnarkomane i usa kanskje i høyere grad enn i Norge, vil det store flertallet av amerikanere jobbe ca. 8 timer, komme hjem og ha råd til å fø seg selv og ikke behøve å bo på gata, dersverre er ikke det en mulighet for millioner av Amerikanere. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Steam går helt ned på 20% andel etter 50 millioner dollar i salg. Hvorfor ingen artikler får dette riktig er merkelig. https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/11/30/18120577/valve-steam-game-marketplace-revenue-split-new-rules-competition 12% hos epicgamesstore er ikke bærekraftig. De går kraftig i minus for å opparbeide seg en markedsandel, og de har råd til det pga fortnite. Etter de har fått en markedsandel de er fornøyd med vil de sakte men sikkert øke denne andelen. Kanskje ikke helt til steams nivå, men ikke på 12% heller. Hvorfor er ikke 12% av inntektene bærekraftig i en digital butikk? Driftkostnadene er temmelig lave Ja det er klart at om de driver å kjøper opp eksklusivitet koster det seriøst med penger men det er ikke noe de trenger å fortsette med. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 30 prosent er kanskje litt mye men.. Men mtp at steam har et mye større marked enn epic.. Ehhh. Tror det skal virkelig store endringer for en så stor reduksjon. Det er en standard. Det er ikke mer enn hva Microsoft, Sony og Nintendo tar. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Ingen er good guys her. Epic stjeler spill fra de andre butikkene uten å gi noe tilbake til forbrukeren(som biligere spill osv) Samtidig som de jobber sine egne folk til døde. Steam, tar mye penger samtidig som de ikke gjør en dritt for det, ja Microsoft, Sony osv tar også mye penger, men de gir i hvertfall tech support. Og ikke minst, steam driter i hva som kommer i butikken sin, jeg skjønner at utgivere ikke vil at spillet sitt skal drukne blant Hentai porn spill og asset flips osv. Om steam skal kreve 30% kan de i det minste ha litt kontroll på butikken sin. Lurer på hvordan det hadde gått om Rema hadde pakker med Cyanid og plutonium blandet inn mellom melet og knorr bearnaise saus, da hadde kanskje ikke knorr, tine og freia ville selge varene sine der. Shoot them all and let god sort them out, som onkelen til Marge sa. Lenke til kommentar
FROSTBOLT Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Jepp, begge træng meir pænga Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Tim Sweeney har selv sagt at 12% ikke er nok til å drive nettbutikk med fortjeneste. Han kjenner tallene, og eneste grunnen til at han kommer med en slik uttalelse er fordi han vet at Valve ikke blir å senke prisene sine til 12%. Valve tjener mesteparten av pengene sine på å drive Steam, mens Epic tjener sine på Unreal Engine og Fortnite. De er med andre ord ikke like avhengige av at nettbutikken skal gå i pluss. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg hadde glatt betalt 15% mer for spill om jeg kunne velge Steam. Mye bedre enn å vente 1 år på spillene man vil ha og når de da først har kommet til Steam så er det ikke sikkert det frister like mye å kjøpe de. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå