Gå til innhold

*Lyd* på TV-kortet fungerer ikke

MaxCPU

Anbefalte innlegg

Jeg har nå mottatt mitt nye PowerColor Radeon 9600 Pro AIW, og har de siste dagene prøvd meg litt frem.

Jeg har imidlertid ikke fått selve TV-kortet til å fungere! Har prøvd å søke kanaler, men ingen blir funnet. Uansett om jeg bruker ATI sin programvare eller ChrisTV kommer det opp en liten feilmelding i ny og ne.

- Alt fra "the pins are not connected", til "driver ikke installert" til "kjøp et Radeon skjermkort" dukker opp.

Har prøvd å avinstallere og installere drivere og programmer på nytt igjen også, men til ingen nytte. :dontgetit:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som det er dine instillinger som er feil egentlig. Jeg har ingen erfaring med AIW kort, og TV-tuner på disse, men det er nok ikke noe hardwareproblem. (kan jo være, selvsagt, men lite sannsynlig mener jeg)

Har du plugget inn antennekabelen? :p

Nei, fra spøk til alvor, her er mine tips:

-Sjekk at kabelen funker (kan være død, man vet aldri)

-Sjekk at kortet er stillt til norge (dvs PAL-B eller PAL-G)

-Hvis ikke noe av det funker. Last ned alle drivere på nytt. Avinstaller alt, slå av maskina, skru den opp - sjekk at kortet står skikkelig i og start maskina igjen, legg inn de nye driverne og prøv igjen...

-Hvis ikke noe funker, spill worms3D mens du venter på support :green:

God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Har allerede gjort alt du nevnte!

Da blir det å vente på support. Har allerede sendt en mail til PowerColor ang. fjernkontrollen (Remote Wonder I og ikke II!) og enda ikke fått noe svar så får finne på noe annet.

Men nå er det jo jul og alt! Ingen som har andre tips? TV-kort har jo en tendens til å være kranglete har de ikke?!

Topic er litt misvisende, tror heller ikke det er noe hardwareproblem! ;)

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Tja, litt kranglete kan de være, men ikke så mye. Mitt funket med en gang, bortsett fra at driverne sugde kraftig da....Er tv-tuneren montert på selve skjermkortet eller følger det med som et ekstra kort til PCI?

Hvis det sitter på PCI'en kan det være noe der. Forresten, er det en NTSC/PAL jumper på selve kortet? Hvis det er det, kan det være saken. Forresten kan du jo alltids sjekke FAQ'er, lese manualen på troubleshooting og google litt. Det er jo tross alt jul ;)

:xmas:

Lenke til kommentar
Jeg har nå mottatt mitt nye PowerColor Radeon 9600 Pro AIW, og har de siste dagene prøvd meg litt frem.

Jeg har imidlertid ikke fått selve TV-kortet til å fungere! Har prøvd å søke kanaler, men ingen blir funnet. Uansett om jeg bruker ATI sin programvare eller ChrisTV kommer det opp en liten feilmelding i ny og ne.

- Alt fra "the pins are not connected", til "driver ikke installert" til "kjøp et Radeon skjermkort" dukker opp.

Har prøvd å avinstallere og installere drivere og programmer på nytt igjen også, men til ingen nytte. :dontgetit:

AIW er inkompatibel med DirectX 9.0b. Bruk google til å finne en fix.

Lenke til kommentar

Lastet ned og installert! Lastet også ned DiretcX på nytt for sikkerhetsskyld.

Kom jeg noe lengre? Både ja og nei. I ATI software dukket det nå opp en wizard, denne henger seg imidlertid under søking av kanaler. Hvis jeg omsider klarer å komme meg forbi dette uten søk, henger hele software'n alikevel.

ChrisTV møter meg fortsatt med en feilmelding, men ved søk av kanaler har jeg her flere 'treff', alle er imidlertid tomme og med sort bilde.

Lenke til kommentar

Ikke funnet noen løsning for lyden. I det hele tatt virker ikke ATI software'n helt stabil.

Sliter også med å få TV på riktig skjerm da en prosjektor også en tilkoblet denne pcen (VGA 2). Dette er problemløst med all annen software (bare å dra det ut på siden til det dukker opp på lerretet), men ATI-spilleren 'stopper i veggen'.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå er endelig alt oppe og går igjen, software er til og med stabil!

Når jeg nå på nytt startet opp 'TVen' kom en Sound Initalization Wizard opp. Her får jeg beskjed om å koble output kabelen fra AIW kortet til Line In på lydkortet. Som sagt så gjort. > Neste

Nå får jeg jeg til å sette opp riktig 'audio connection'. Audio Input er 'låst' til Mic/Line In og jeg får ikke endret dette i scrollmenyen (grått).

Under kan jeg imidlertid velge 'Channel', noe jeg regner med er TV-kanaler. Sjekket lydkortets programvare (M-Audio) og dette registerer Input level på Line/Mic in. Lyden hører jeg imidlertid ikke, bare ser dB-'bars'!

Sjekket lydkontrollen i windows og line in er ikke mutet. Hva pokker gjør jeg nå??

Lenke til kommentar

AAH! Joda, nå har jeg fått lyd, men det er fortsatt ikke riktig!

Hovedkortet mitt (se sig.) har nemlig innebygget lydkort. Dette skal ikke brukes og har heller ikke vært installert. Prøvde derfor i tillegg å deaktivere det, og i tillegg skru av 'OnChip Audio' i BIOS. Uten resultat.

Prøvde derfor å aktivere igjen, både i BIOS og Windows, installere driverne. Nå fikk jeg opp flere valg under Inputmenyen i TV-software.

Gikk inn på avansert kontrollpanel for lyd på onboardlyden, aktiverte line in, koblet om ledninger (tuner og headset) fra M-Audio kortet og lyden kom som bare det!

Men dette lydkortet skal IKKE brukes!! Velger jeg M-Audio i TV-software får jeg opp en spørsmål om hvilken 'kanal' denne utgjør i mikseren. Her får jeg ikke noe valg og blir tvunget til å velge 'CD-player'. CD-player er heller ikke muted av windows sin lydkontroller, men det fungerer fortsatt ikke...

Det som er merkelig er at jeg ikke kan velge 'avansert kontrollpanel' i windows sin lydkontroller av m-audio slik som med det integrerte lydkortet. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg får jo alikevel stilt Line in for seg selv da..

Det er en konflikt et sted, men nå TRENGER jeg virkelig hjelp! :wallbash:

MODERATOR: Denne posten har endret seg til å bli mer lydspesifikk og burde dermed kanskje være flyttet til riktig kategori?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...