NTB - digi Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Ny prisrekord for Bensin i Norge Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Det skal og bør koste å forurense. Høy pris per liter er en bra ting for miljøet og setter fortgang i elektrifiseringen av transportnæringa. Dessuten er det bra for norges økonomi at vi tjener mest mulig per fat olje vi produserer. Måtte oljeprisen bare stige videre og forbruket vris stadig mer over på oljeprodukter som ikke forbrennes og ikke kan erstattes av tre, glass, metall etc. F.eks kabelisolasjon. Plastsøpla som dette gir må selvsagt gjenbrukes mest mulig, eller deponeres, ikke forbrennes. Endret 25. april 2019 av Simen1 6 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Jeg er noe uenig. Man bør stimulere enda mere til EL-bilsalg (subsidier eller hva det nå måtte gå i), altså ikke straffe. Det er et miljøregnskap på den produksjonen av fossildrivstoffbiler også - da de ble bygget. Derfor bør de brukes så lenge som mulig. Norge behøver uansett å selge oljen sin til noen, så hvorfor ikke fortsette å gjøre det også til sine egne borgere? Vrakpanten kunne med fordel økes en del tusenlapper, på tross av at staten da må betale mer ut enn hva nyinnbetalingen stod for, altså en subsidiering her. Da blir man gjerne kvitt ihvertfall mange av de dårligste bilene. Dette vil på sikt også skape mer behov får å nyinnkjøpe seg EL-biler, da det kun er EL-biler å få fra år 2025 (var det det året?).. EU-godkjenningen er stram nok som den er, og økt vrakpant vil derfor ha en voldsom stimulerende effekt, ved at folk ikke finner de verdt å reparere på lengre dersom vrakpanten er god. Jeg synes ikke bensin og diesel skal bestraffes med flere eller høyere avgifter enn hva vi har nå. Endret 25. april 2019 av G 2 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Øke prisene, slik at de fortsatt kan kjøre tilbud to ganger i uken? Lokalt har jeg sett priser under kr 15 på bensin på enkelte stasjoner i nærheten av uavhengige drivstoffleverandører (ikke fra de riksdekkende kjedene). Litt dyrere å fylle tanken, men vi har god råd til det. Siemen har rett, vi kan både tåle og trenge høyere priser. Nordmenn har tradisjon for å være sinker med å ta del i omstillinger, men økonomiske realiteter hjelper oss å våkne. 3 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Syntes det ofte er "nå er bensinen dyr" fordi oljeprisen stiger, men når oljeprisen synker er argumentet at "Bensinprisene er fremdeles høye fordi raffineriprisen er høy" Noe som vet om noe statistikk på dette? Følger bensinprisen oljeprisen, raffineriprisen, eller det som passer bensinstasjonen best? 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Mmm deilig, rævkjør meg enda litt til a. Hvordan i helvete skal man få økonomien til å gå rundt når man ikke har råd til å dra på jobb? 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Mmm deilig, rævkjør meg enda litt til a. Hvordan i helvete skal man få økonomien til å gå rundt når man ikke har råd til å dra på jobb? Har du ikke hørt på Elbildisiplene? De har jo hatt svaret i evigheter. Elbiler passer for alle og de som ikke kjører elbil er idiotiske aper som ikke skjønner sitt eget beste. Endret 25. april 2019 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Syntes det ofte er "nå er bensinen dyr" fordi oljeprisen stiger, men når oljeprisen synker er argumentet at "Bensinprisene er fremdeles høye fordi raffineriprisen er høy" Noe som vet om noe statistikk på dette? Følger bensinprisen oljeprisen, raffineriprisen, eller det som passer bensinstasjonen best? Prisen synker jo hele uka bortsett fra mandag og torsdag. Det mange glemmer er å regne på dollarkursen også. En sammenligner blindt kun mot oljeprisen i dollar. For to år siden var jo diesel tilgjengelig under 11kr omtrent hver uke, da hadde prisen sunket kraftig i tiden før. Sammenligner en også mot inflasjonen eller lønningene så blir det jo også litt annerledes. 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Pøh.. Circle K er jo alltid dyrest [alle ganger i uka]. De har jo hatt +/- 16 kr literen for 95oktan så og si hele tiden siste året (i Oslo området) . Dette er jo bare en drøy 50 lapp ekstra for en full tank bensin ift «normalen» dems. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Har du ikke hørt på Elbildisiplene? De har jo hatt svaret i evigheter. Elbiler passer for alle og de som ikke kjører elbil er idiotiske aper som ikke skjønner sitt eget beste. El bil kan dekke behovet mitt såvidt det er, men da kommer jo neste problem: pris og lang ladetid. Det er ikke akkurat veldig moro å kjøre en rusten 30 år gammel bil. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Må nesten bli sånn. Kronekursen er omtrent som da oljeprisen var nede på 30$ fatet, forskjellen er at oljeprisen nå er 75$. Krona fulgte oljeprisen ned, men har knapt rørt seg etter at oljeprisen har gått oppover. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Det skal og bør koste å forurense. Høy pris per liter er en bra ting for miljøet og setter fortgang i elektrifiseringen av transportnæringa. Dessuten er det bra for norges økonomi at vi tjener mest mulig per fat olje vi produserer. Måtte oljeprisen bare stige videre og forbruket vris stadig mer over på oljeprodukter som ikke forbrennes og ikke kan erstattes av tre, glass, metall etc. F.eks kabelisolasjon. Plastsøpla som dette gir må selvsagt gjenbrukes mest mulig, eller deponeres, ikke forbrennes. Prøver du deg med litt komedien sånn utpå dagen Du vet like godt som meg at det ikke skjer, det som skjer at at mamma og/eller pappa må bruke mer penger for å komme seg på jobb og ungene får mindre mat å spise. Endret 25. april 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Det skal og bør koste å forurense. Høy pris per liter er en bra ting for miljøet og setter fortgang i elektrifiseringen av transportnæringa. Dessuten er det bra for norges økonomi at vi tjener mest mulig per fat olje vi produserer. Måtte oljeprisen bare stige videre og forbruket vris stadig mer over på oljeprodukter som ikke forbrennes og ikke kan erstattes av tre, glass, metall etc. F.eks kabelisolasjon. Plastsøpla som dette gir må selvsagt gjenbrukes mest mulig, eller deponeres, ikke forbrennes.Prøver du deg med litt komedien sånn utpå dagen Du vet like godt som meg at det ikke skjer, det som skjer at at mamma og/eller pappa må bruke mer penger for å komme seg på jobb og ungene får mindre mat å spise. Og kanskje dei til og med må stoppe motoren på bilen når dei er på matbutikken og handler! 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 De som ikke har råd til ny elbil skal finansiere subsidiene til de som har det... Elsker det. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Litt dyrere å fylle tanken, men vi har god råd til det. Åja har vi det? Ikke alle som har verken god råd, eller gode busstilbud. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Har du ikke hørt på Elbildisiplene? De har jo hatt svaret i evigheter. Elbiler passer for alle og de som ikke kjører elbil er idiotiske aper som ikke skjønner sitt eget beste. lol 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Samtidig har det aldri vert så billig å kjøre bil 2 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Jeg er noe uenig. Man bør stimulere enda mere til EL-bilsalg (subsidier eller hva det nå måtte gå i), altså ikke straffe. Det er et miljøregnskap på den produksjonen av fossildrivstoffbiler også - da de ble bygget. Derfor bør de brukes så lenge som mulig. Norge behøver uansett å selge oljen sin til noen, så hvorfor ikke fortsette å gjøre det også til sine egne borgere? Vrakpanten kunne med fordel økes en del tusenlapper, på tross av at staten da må betale mer ut enn hva nyinnbetalingen stod for, altså en subsidiering her. Da blir man gjerne kvitt ihvertfall mange av de dårligste bilene. Dette vil på sikt også skape mer behov får å nyinnkjøpe seg EL-biler, da det kun er EL-biler å få fra år 2025 (var det det året?).. EU-godkjenningen er stram nok som den er, og økt vrakpant vil derfor ha en voldsom stimulerende effekt, ved at folk ikke finner de verdt å reparere på lengre dersom vrakpanten er god. Jeg synes ikke bensin og diesel skal bestraffes med flere eller høyere avgifter enn hva vi har nå. Si meg enig i mye av dette. Faktisk så har ikke de med dårligst råd elbil enda, og øke hverdags kostnadene for dem gjør det ikke så de får råd til elbil kjappere. Er først når vi er så si full el bilpark utenom stabeista igjen vi kan skru opp prisen for og "tvinge" dem siste. Vrakpant er en flott måte og få byttet bil på. Men det koster. Samtidig har det aldri vert så billig å kjøre bil Kan ikke si det når en har fått bom så si utenfor utgangsdøren. Betaler da mer i bom en drivstoff som regel med småkjøringa jeg driver med. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Nå har jeg ikke sjekket selv, men det er vel fortsatt dyrere å kjøpe vann på flaske på en bensinstasjon enn å kjøpe bensin? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Nå har jeg ikke sjekket selv, men det er vel fortsatt dyrere å kjøpe vann på flaske på en bensinstasjon enn å kjøpe bensin? Og så? Det er dyrere med øl enn bensin også, men det har absolutt ingen relevanse. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå