Gadmin Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Hei, når jeg skal kjøre unraid server som lagringsserver og samtidig kjøre en del dockers med applikasjoner. Hva er anbefaling på prosessor? Finnes det en som ikke vrenger lommeboken helt. Er dog villig til å investere litt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Gå for brukt Xeon, du vill nok slite med begrenset RAM før CPU. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 Gå for brukt Xeon, du vill nok slite med begrenset RAM før CPU. Tja har en del dockers i dag med 32 gb minne og de bruker faktisk ikke så mye minne. Med 9 dockers kjørende så er den på 15% minne. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 RAM fungerer også som cache for din lagringsserver. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 RAM fungerer også som cache for din lagringsserver. ser lite av det under unraid egentlig Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 Prøver meg på en Intel Core i9-9900K så får vi se hvordan den går i en server setting. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Xeon er designet mer for server, men det vil fungere med desktop-optimaliserte prosessorer også. En kan jo bruke en varebil til å frakte folk og en personbil til å frakte varer. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) i9 9900K har jo lavere minnebåndbredde enn Xeon. Minnebåndbredde er en av dei største flaskehalsene i lagringsservere. Unraid bruker ledig ram til cache, så det er ikke rart du ikke ser det. Det er jo basert på Linux som bruker RAM til disk caching veldig aggressivt. Dette kan du se med free -m kommandoen Endret 26. april 2019 av siDDis 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 x299 med en 8 kjerner koster jo nødvendigvis ikkje så utrolig mye mere Da får man opp til 120GB/s båndbredde på rammen med 4 kanaler Bedre plass til HBA'er eller raidkontrollere også, om det trengs. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 1. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2019 Ja får se hvordan det går. i verste tilfelle så får jeg flytte det over til en arbeidsstasjon og ny cpu. men prøver meg med dette oppsettet. anbefaling på grei kjøler da? x299 med en 8 kjerner koster jo nødvendigvis ikkje så utrolig mye mere Da får man opp til 120GB/s båndbredde på rammen med 4 kanaler Bedre plass til HBA'er eller raidkontrollere også, om det trengs. Lenke til kommentar
Van Wondern Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) Hei, når jeg skal kjøre unraid server som lagringsserver og samtidig kjøre en del dockers med applikasjoner. Hva er anbefaling på prosessor? Finnes det en som ikke vrenger lommeboken helt. Er dog villig til å investere litt. En eller annen ryzen med ecc ram. Slipper du å tenke så mye på sidechannel attacks i tilfelle rottefelle også (eks. hvis du ønsker å eksponere visse tjenester på internettet). Endret 16. mai 2019 av Van Wondern Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 16. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2019 En eller annen ryzen med ecc ram. Slipper du å tenke så mye på sidechannel attacks i tilfelle rottefelle også (eks. hvis du ønsker å eksponere visse tjenester på internettet). ok.. valgte til slutt I9. men takk for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå