Gå til innhold

Heftig bærbar pc?

SuperJan

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg sku kjøpen en brukbar bærbar pc til å spille og se filmer på. Grunnen til det er fordi det er så mye lettere. Jeg er ofte ute å flyr, det er ganske så kjedelig, ofte er jeg på LAN, tungvindt å pakke saker ned.. Noen som er enig? :)

Så, om det er noen her som har tips, "slæng dæm ut" :)

På forhånd takk, Jan-Sølve SW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amilo D1840.. Spiller Need For Speed Underground, Deus EX 2 og Vice City på den uten problemer. Rå spillemaskin!

I tillegg har den widescreen-skjerm, noe som gjør den perfekt til å se på DVD filmer.

Anbefales på det sterkeste!

Endret av Solidous
Lenke til kommentar
Bestilte CL50 i går, fikk bare en orderbekreftelse og venter i spenning.

Har sendt to mail`s til dem uten svar, noen som har fått CL50 denne uka?

Må vel vente til romjula jeg :thumbdown:

Ring dem da vell?

Og de hadde 50pcer som skulle ut i går og i dag, så ja de kan ha det noe travelt ;) Jeg venter min CL50 i romjulen selv.

Trådstarter: Skal du kjøpe en pc primert for å spille tror jeg også at CL5 er et bedre valg.

Lenke til kommentar

Compaq har vel kommet med to nye maskiner som begge har radeon 9600. nc6000 og nc8000. 6000 har kun vanlig 9600 m/ 64 mb, 8000c har 128 mb 9600 pro. Dette må da være maskiner av langt bedre kvalitet enn monster whitebox'en (som Zepto nå også leverer under annet navn..)

Lenke til kommentar

Anbefaler Amilo D 1840 her også, helt super maskin som drar absolutt alt av spill og filmer gjør seg helt utrolig bra på widescreen skjermen. Kunne i alle fall ikke vært mer fornøyd selv, definitivt en av de beste desktoperstatterne etter min mening...

EDIT: Jan Sølve...? Er det deg? Hehe, så på e-mailadressa... Marius her :) lykke til med bærbar, en helt ny verden åpner seg... :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ikke finn på å kjøpe en bærbar for å spille! Det er å hive penger ut vinduet.

Unntaket er om du kan oppgradere skjermkortet på den om en stund.. evt oppgradere cpu også, og minne. Noe som er usannsynlig, da de tjener rått med penger på folk som er dumme nok til å kjøpe et råskinn for å spille de nyeste spilla på den.

Er du klar over hva du får til samme pris på en desktop maskin??

Lenke til kommentar

Det kommer nok litt an på hvilke "standarder" du selv setter for å spille, er du totalt avhengig av å ha det råeste til absolutt alle tider er nok ikke dagens bærbare å anbefale. Om du derimot mener du klarer deg med dagens hardware (som jeg mener har kommet veldig langt, og er et stykke unna hva det var for bare noen år siden...og ja, selvfølgelig vil det jo bare bli bedre, men hvor mye bedre trenger vi nå egentlig? Dagens spill på maks grafikk ser jo vanvittig bra ut, og f.eks spill som HalfLife 2/ Doom 3, skal man lage spesielt mye bedre grafikk enn disse må det jo bli virkelighetstro grafikk. Dette er dog min mening.), kjøper du i tillegg en bærbar med radeon 9600 i dag som også støtter dx9 så har du en pc som du vil kunne glede deg av en god stund framover etter min mening, man må også huske på at selv om man en gang fram i tid vil ønske en oppgradering så er det nok fremdeles mulig å spille datidens spill bare man setter ned grafikken litt... Produsentene av spillene lager jo alltid spillene slik at de så godt som mulig støtter eldre systemer, ellers ville nok spillene solgt rimelig dårlig om bare high-end systemene klarer å spille de.

Så jeg mener det absolutt ikke er helt borti natta å kjøpe en bærbar å bruke den mye til spilling, i alle fall ikke hvis man er (som mange er) en slik som har noen favorittspill som spilles mye, og som brukes å tas fram ofte...

Tror i alle fall det skal mye til før jeg går tilbake til stasjonær pc igjen...

Lenke til kommentar

Det som burde være spesielle kritierier på en bærbar etter min mening må være:

1. Muligheter for å oppgradere skjermkort. (Dell har egen avdeling for reservedeler som skjermkort ol. Dell har store markedsandeler på verdensbasis, det medfører at de får spesialavtaler med store produsenter som nvidia og ati. Nvidia og Ati lager kort som passer spesielt til dells bærbare pcer. Dell har gjort det mulig for kunden å kjøpe disse separat. I følge barbara egen tester Mohammed Sourouri skal ikke dette være en komplisert operasjon.

Jeg har ikke hørt om noen andre merker som selger separate skjermkort. Alienware kan vi legge til siden pga store kostnader i forbindelse med frakt moms etc..

2. Maskinen må ha en god kvalitetsskjerm. Helst wuxga eller uxga.

3. Maskinen må være stillegående. Kjøp av maskiner med stasjonær p4 prosessor er ikke ofte et godt valg for de som vil bruke maskinen overalt (bibliotek, lesesaler etc..) uten å irritere naboen sinnsykt. Den beste løsningen må da være å kjøpe en maskin med PM centrino system.

4. Den burde også ha dvdbrenner. En moderne bærbar pc kan ikke være for uten.

5. Diskstørrelse har ikke noe å si pga av eksterne disker er meget prisgunstig. Men den burde være 40gb eller mer.

6. Skjermkort-modulen må ha støtte for dx9 spill. Mange sier at Radeon er overlegen på ytelsen i forhold til nvidia sine dx9 kort. Dette tror jeg har mest med drivere å gjøre. De nyeste spillene som half-life2 og doom3 vil ha optioner for både ati og nvidia sine kort. Spillene vil inneholde corepakker for begge gpu'ne. Lekkede half-life2 sourcer er kun optimalisert for ATI sine kort. Doom3 alpha kunne bare spilles med ATI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...