NTB - digi Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Byggearbeidere brøt røykeforbud i Notre-Dame Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Min teori er at det har oppstått en skade på det faste elektiske anlegget som en følge av stillasmonteringen. Enten ved at konstruksjonen har beveget seg som følge av den ekstra vekten, eller ved at stillaset ble festet på en måte som har skadet strømførende kabler på innsiden. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Mange franskmenn virker rimelig røykesugne ja. Man finner jo mange godt innrøykte hotellrom i landet, så man behøver ikke å ta de på fersken heller for å finne ut dette. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Min teori er at det har oppstått en skade på det faste elektiske anlegget som en følge av stillasmonteringen. Enten ved at konstruksjonen har beveget seg som følge av den ekstra vekten, eller ved at stillaset ble festet på en måte som har skadet strømførende kabler på innsiden. Det har vært lagt opp midlertidig el-kabling i forbindelse med oppussingen opp til spiret for lys/varme, som nok er den mest mistenkte årsaken. Den siste delen av artikkelen sier noe om kortslutning, men på vanlig TU-vis så er det bare klipp og lim fra noen andre uten noe "journalistikk". Det som er mest oppsiktsvekkende er at Gud ikke kunne forhindre dette, i sitt eget hus. Hva skal man tro? 6 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Det kan jo hende at guden ikke liker kirker. 3 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Det har vært lagt opp midlertidig el-kabling i forbindelse med oppussingen opp til spiret for lys/varme, som nok er den mest mistenkte årsaken. Den siste delen av artikkelen sier noe om kortslutning, men på vanlig TU-vis så er det bare klipp og lim fra noen andre uten noe "journalistikk". Det som er mest oppsiktsvekkende er at Gud ikke kunne forhindre dette, i sitt eget hus. Hva skal man tro? Det skal litt til at utvendige skjøteledninger forårsaker brann i et blybelagt tretak. Da har jeg som sagt mer tro på at de har skadet den permanente kablingen på innsiden. Den eneste guden jeg vet om med elektrokompetanse er Tor. Og han har jo brent ned mange kirker. 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Det skal litt til at utvendige skjøteledninger forårsaker brann i et blybelagt tretak. Da har jeg som sagt mer tro på at de har skadet den permanente kablingen på innsiden. Den eneste guden jeg vet om med elektrokompetanse er Tor. Og han har jo brent ned mange kirker. Det kan jo ha vært Zeus også, men mest av alt tipper jeg det var Gud som syntes Notre Dame trengte modernisering. Kan ikke ha såpass farlig takkonstruksjon, så best å brenne den ned på et tidspunkt uten for mange besøkende i kirken. Endret 25. april 2019 av Zlatzman Lenke til kommentar
JKUKL85W Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Det som er slående er at de frankse myndighetene kun en time etter at brannen startet kategorisk utelukket enhver form for sabotasje. Dette uten å ha hatt tid til å undersøke noe som helst. Og media danset til samme pipe. Det burde det gjøre forholdsvis klart for de fleste at alt som kommer ut ad nyheter om den brannen er fordreid eller politisert. 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Dersom en virkelig tror at absolutt alt som kommer fra alle verdens journalister som har dekket saken er politisk og/eller fordreid propaganda, så snakker vi så alvorlige vrangforestillinger at en absolutt burde ta en kraftig realitetssjekk av seg selv. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Det som er mest oppsiktsvekkende er at Gud ikke kunne forhindre dette, i sitt eget hus. Hva skal man tro? Det står i Bibelen at "ikke én spurv faller til jorden uten at det er Guds vilje", så her har han åpenbart hatt en plan vi ikke vet om. For alt skjer jo ifølge Bibelen etter direkte "hands-on" fra Guds side. Så ikke bare er han kirkebrenner, men også barnedrapsmann, moské-skyter og en mengde andre ting vi synes er forferdelige! Men igjen ifølge Bibelen skal ikke vi stille for mange spørsmål om hva Herren bedriver: Det ligger en master-plan bak, og det er alt vi trenger å vite. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Min teori er at det har oppstått en skade på det faste elektiske anlegget som en følge av stillasmonteringen. Enten ved at konstruksjonen har beveget seg som følge av den ekstra vekten, eller ved at stillaset ble festet på en måte som har skadet strømførende kabler på innsiden. Har en følelse av at den forklaringen ikke er dekkende for det totale bildet fra A-Å, men kun fra J-Å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå