hekomo Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Og hvilken forskjell mener du det gjør ? Sitatfusk faktisk, det jeg skrev er akkurat det du skriver, ser du ikke det bør du kjøpe nye briller. Hadde Elon Fusk sagt at de ville gå med underskudd i alle kvartaler fremover, og jeg hadde endret det, så ville det vært sitatfusk, men det han faktisk sa, rett ut til alle investorer og journalister som hørte på, var at Tesla ville gå med overskudd i første kvartal, og alle kvartal etterpå. Forskjellen gjør at guttaboys fremstiller det som om det var skråsikkert, når det altså viser seg å være løgn når man ser sitatfusket satt inn i sin opprinnelige kontekst. "Optimistic about being profitable" er noe annet enn "will be profitable". Men kjør på, guttaboys! Alle andre som driver et såpass stort selskap har fremdeles vettet i behold Også CEOer fra Audi og andre som nå sitter i fengsel? Endret 25. april 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 "Optimistic about being profitable" er noe annet enn "will be profitable". I hvert fall når man går med seks milliarder kroner i underskudd i stedet 9 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Hva er det egentlig du spør om? Om Musk følger regelverket rundt kommunikasjon med investorene? Det var det uenigheten mellom SEC og Musk gikk på, der Musk inngikk forlik. SEC mente tweetene til Musk ikke var innenfor regelverket, Musk mente de var det. Men vi fortsetter altså i samme tempo? Må kanskje det, når børsdrivende meldinger er det som dytter opp lønningene hans? Får satse på at det smeller litt mer neste gang, slik at det blir en stopper på det. Det er jo ikke bra for omdømme uansett. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Noen som tror på følgende utsagn, om så bare bittelitt? CEO Elon Musk said he is “very confident” Tesla would be able to offer robotaxis next year. Musk also predicted that in two years, Tesla will be making cars with no steering wheels or pedals. 7 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Noen som tror på følgende utsagn, om så bare bittelitt? Biler uten dashbord har han alle rede laget. Ratt og pedaler er vel mulig å klare seg uten. En av bilene mine har brems og gass på en hendel på rattet. Å styre med joystick funker fint på en PC. Om noen vil ha en slik bil er et helt annet tema. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) I hvert fall når man går med seks milliarder kroner i underskudd i stedet Jaja, du får prøve å trolle bort det faktum at du løy. Når du blir tatt i løgn så er det enkleste å prøve å få folk til å tenke på noe annet, eller hva? Må kanskje det, når børsdrivende meldinger er det som dytter opp lønningene hans? Gjør de? Har du en link? Endret 25. april 2019 av hekomo 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Gjør de? Har du en link? Dette viste du, men ok: https://www.foxbusiness.com/business-leaders/tesla-elon-musk-compensation-2018 Storaksjonær i selskapet, mens han samtidig har tidenes deal med å få værdens største bonus hvis selskapet blir verdsatt høyt. Hvis ansatte får aksjer gjennom emisjoner, så trur du kanskje ikke at han får dette? Endret 26. april 2019 av oophus3do 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Dette viste du, men ok: https://www.foxbusiness.com/business-leaders/tesla-elon-musk-compensation-2018 Storaksjonær i selskapet, mens han samtidig har tidenes deal med å få værdens største bonus hvis selskapet blir verdsatt høyt. Hvis ansatte får aksjer gjennom emisjoner, så trur du kanskje ikke at han får dette? Nei det visste jeg ikke, men der er kanskje fordi det ikke er det som står i artikkelen. Det som står i artikkelen visste jeg, nemlig at han kun fikk utbetalt hvis selskapet når en viss markerdsverdi innen et gitt antall år. Så det er motsatt av det du skrev. Kortsiktige børsdrivende meldinger er irrelevante. Alt avhenger av hva han klarer å levere på sikt. Det hjelper ikke om kursen går i været på kort sikt hvis den går ned igjen senere. Da får han ikke et rødt øre. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Nei det visste jeg ikke, men der er kanskje fordi det ikke er det som står i artikkelen. Det som står i artikkelen visste jeg, nemlig at han kun fikk utbetalt hvis selskapet når en viss markerdsverdi innen et gitt antall år. Så det er motsatt av det du skrev. Kortsiktige børsdrivende meldinger er irrelevante. Alt avhenger av hva han klarer å levere på sikt. Det hjelper ikke om kursen går i været på kort sikt hvis den går ned igjen senere. Da får han ikke et rødt øre. Slutt å vær naiv. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Jaja, du får prøve å trolle bort det faktum at du løy. Når du blir tatt i løgn så er det enkleste å prøve å få folk til å tenke på noe annet, eller hva?Utrolig hvordan ord mister sin mening når man er med i en kult. Musk skrev at han var "optimistisk" med tanke på overskudd. Det betyr at han anså at det var en god sjanse for det. Hadde de bommet med 50 mill eller noe så hadde ingen reagert. Men når det ble 700 millioner dollar minus så står man igjen med ett av to alternativer. Musk har helt mistet bakkekontakten. Han lyver og bløffer på inn- og utpust. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Noen som tror på følgende utsagn, om så bare bittelitt? Tja, å produsere biler uten pedaler og ratt er jo ganske enkelt, bare droppe det. At de blir solgt som kommersielle kjøretøy med godkjenning innen to år, tvilsomt. Høyst tvilsomt. Robot taxier har en jo allerede, så det er jo ikke helt bak mål. Men de har nok ett stykke å gå. At de klarer å levere robottaxier til og fra jobb i nabolaget til fabrikken, det får de kanskje til? Men skal en tro på historien så er jo tesla tid håpløst, så det er nok tvilsomt alt sammen ift tidsestimater 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Men skal en tro på historien så er jo tesla tid håpløst, så det er nok tvilsomt alt sammen ift tidsestimater Tidsestimatet er jo det essensielle i alle slike påstander. Hvis man ikke skal holdes ansvarlig på tidsestimater kan man jo bare påstå hva som helst. En eller annen gang skjer det jo om det ikke er fysisk umulig. At tesla og andre jobber mot disse målene vet vi jo alt, det eneste av relevans å kommunisere er tiden det tar. Uansvarligheten som tesla har vært skyldig i før er å gi et tidssestimat de ikke viste de kunne holde. Jeg har ingen grunn til å tro at dette har endret seg. Hvor lang tid det tar vet man først når man har løst alle grunnlagsproblemer og man bare har igjen et rent implementasjonsløp. Jeg ser ikke noen tegn på at dette er tilfelle her. Da ville jeg forventet å se en fullt ut fungerende prototyp. Endret 26. april 2019 av sverreb 5 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=tAnJPknzMYQ Hjelper lite på fremtidens salg, når ting som dette dukker opp over alt. Folk på verksteder ønsker ikke eie en Tesla før kvaliteten nærmer seg andre biler. Siste 10 minuttene så er fyren som har vært uheldig og rygget i ei vegg å prater med et verksted. "Fit and finish, is not there yet". Gjennomsnittlig skade på en bil fra levert til fikset og levert tilbake til kunde = 1,5-2 uker. Samme skaden på en Tesla = 4-6 (or more) uker. Men positivt å se at det går den riktige veien. Model 3 sier han har fått forbedringer kontra Model S og X, men fremdeles et stykke å gå jevnført med f.eks Audi som han tar opp. Endret 26. april 2019 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Tidsestimatet er jo det essensielle i alle slike påstander. Hvis man ikke skal holdes ansvarlig på tidsestimater kan man jo bare påstå hva som helst. En eller annen gang skjer det jo om det ikke er fysisk umulig. At tesla og andre jobber mot disse målene vet vi jo alt, det eneste av relevans å kommunisere er tiden det tar. Uansvarligheten som tesla har vært skyldig i før er å gi et tidssestimat de ikke viste de kunne holde. Jeg har ingen grunn til å tro at dette har endret seg. Hvor lang tid det tar vet man først når man har løst alle grunnlagsproblemer og man bare har igjen et rent implementasjonsløp. Jeg ser ikke noen tegn på at dette er tilfelle her. Da ville jeg forventet å se en fullt ut fungerende prototyp. Bruker man din logikk lyver alle, for alle har sine estimater. Elon er nok litt vågal og idiotisk i sine uttalelser noen ganger. Men slik er det bare. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Bruker man din logikk lyver alle, for alle har sine estimater. Jeg kan ikke se at jeg har brukt ordet 'lyve' noe sted. Hvorfor prater du om løgn? Jeg har i alle fall ikke gjort det. Jeg har snakket om ansvarlighet. Elon er nok litt vågal og idiotisk i sine uttalelser noen ganger. Men slik er det bare. Nei, slik er det bare IKKE. Ledere i børsnoterte selskaper (Vel strengt tatt alle selskaper, men i de børsnoterte er det ekstra strengt) har et ansvar for å være ettereretterlige i sine uttalelser. Andre mennesker bruker tid og penger basert på hva disse sier og gjør. Hvis jeg går ut til mine kunder og forteller de om et produkt jeg lager som de vil ønske å bruke, da er det mitt ansvar å gi de så god informasjon som mulig om når produktet er klart. Hvis jeg kommer med tidsestimater skal de være godt begrunnet, da skal jeg ha en plan klar og alle resurser linet opp og alle fundamentale problemer ryddet av veien. Har jeg ikke det vil jeg ikke gi noe tidsestimat. Jeg har hatt med noen selskaper å gjøre som det i etterkant viste seg å love mer enn de kunne holde. Det alle har til felles er at vi ikke bruker de mer. Endret 26. april 2019 av sverreb 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Twittermeldingene til Musk har da primært drevet kursen nedover, så den teorien er vel bom. Og alle som har tatt i et tastatur bør vite at dersom du ikke ganger et estimat med minst pi, så gjør du selv noe kritikkverdig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Mulig bare det er meg, men dette sitatet er for meg å lyve: gi et tidssestimat de ikke viste de kunne holde Men det var ikke poenget. Poenget var at de aller fleste opererer med estimater om når de er selvkjørende. Nei, slik er det bare IKKE. Ledere i børsnoterte selskaper (Vel strengt tatt alle selskaper, men i de børsnoterte er det ekstra strengt) har et ansvar for å være ettereretterlige i sine uttalelser. Andre mennesker bruker tid og penger basert på hva disse sier og gjør. Hva er ikke slik? Hvis jeg går ut til mine kunder og forteller de om et produkt jeg lager som de vil ønske å bruke, da er det mitt ansvar å gi de så god informasjon som mulig om når produktet er klart. Hvis jeg kommer med tidsestimater skal de være godt begrunnet, da skal jeg ha en plan klar og alle resurser linet opp og alle fundamentale problemer ryddet av veien. Har jeg ikke det vil jeg ikke gi noe tidsestimat. Jeg har hatt med noen selskaper å gjøre som det i etterkant viste seg å love mer enn de kunne holde. Det alle har til felles er at vi ikke bruker de mer. Igjen, de aller fleste selskaper har estimater om når de er selvkjørende. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Slutt å vær naiv. Jeg er i det minste ikke så ufattelig kynisk at jeg løy om hva som sto i artikkelen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Utrolig hvordan ord mister sin mening når man er med i en kult. Musk skrev at han var "optimistisk" med tanke på overskudd. Det betyr at han anså at det var en god sjanse for det. Hadde de bommet med 50 mill eller noe så hadde ingen reagert. Men når det ble 700 millioner dollar minus så står man igjen med ett av to alternativer. Musk har helt mistet bakkekontakten. Han lyver og bløffer på inn- og utpust. Ord mister ikke sin mening. Det er bare guttaboys som fjerner ord slik at de kan lyve om hva Musk faktisk sa. Sitatfusk er en dyd for guttaboys. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 https://www.youtube.com/watch?v=tAnJPknzMYQ Hjelper lite på fremtidens salg, når ting som dette dukker opp over alt. Folk på verksteder ønsker ikke eie en Tesla før kvaliteten nærmer seg andre biler. Siste 10 minuttene så er fyren som har vært uheldig og rygget i ei vegg å prater med et verksted. "Fit and finish, is not there yet". Gjennomsnittlig skade på en bil fra levert til fikset og levert tilbake til kunde = 1,5-2 uker. Samme skaden på en Tesla = 4-6 (or more) uker. Men positivt å se at det går den riktige veien. Model 3 sier han har fått forbedringer kontra Model S og X, men fremdeles et stykke å gå jevnført med f.eks Audi som han tar opp. Bekrefter bare det vi har egentlig visst lenge. Dårlig byggekvalitet og svært billige deler. Ikke i nærheten av de fleste andre merkene til tross for høye priser på bilene. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå