Trestein Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Nå vrir du deg unna igjen. Det jeg kritiserer deg for er å dra tall ut av ræva når du skal kritisere elbilen. Jeg kritiserer ikke el bilen. Jeg kritiserer norsk avgiftssystem som ikke tar hensyn til at noen el biler er dobbelt så klimavennlige som andre. 5 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg kritiserer ikke el bilen. Jeg kritiserer norsk avgiftssystem som ikke tar hensyn til at noen el biler er dobbelt så klimavennlige som andre. Det er sånt småtteri en kan klage over mange år etter at diesel/bensinbilene har blitt byttet ut. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Det er sånt småtteri en kan klage over mange år etter at diesel/bensinbilene har blitt byttet ut. Om bilens energiforbruk ikke er viktig kan vi like godt kjøre på hydrogen. Utslipp fra bilen blir jo null. At vi må ha hundrevis av ekstra vindmøller som raserer uberørt natur fugler,biebestand og tonnevis med insekter gjør vel ingenting. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Jeg kritiserer ikke el bilen. Jeg kritiserer norsk avgiftssystem som ikke tar hensyn til at noen el biler er dobbelt så klimavennlige som andre.Vel, *jeg* kritiserer *deg* for å dra tall ut av ræva for å underbygge din elbilkritikk. Har du tenkt å slutte med å bruke tulletall når du snakker om elbiler? Eller dieselbiler for den sakens skyld. Du har en lei uvane med å bruke pessimistiske tall for elbiler og optimistiske tall for dieselbiler, en argumentasjonsteknikk som tyder på alt annet enn at du bryr deg om klimaet. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Vel, *jeg* kritiserer *deg* for å dra tall ut av ræva for å underbygge din elbilkritikk. Har du tenkt å slutte med å bruke tulletall når du snakker om elbiler? Eller dieselbiler for den sakens skyld. Du har en lei uvane med å bruke pessimistiske tall for elbiler og optimistiske tall for dieselbiler, en argumentasjonsteknikk som tyder på alt annet enn at du bryr deg om klimaet. Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig? 4 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig?*Din* argumentasjon baserer seg på å finne de verste tallene du kan for elbiler og sammenlikne det med de mest optimistiske tallene du kan finne for dieselbiler. Kan man trekke andre slutninger ut av dette enn at du gir faen i klimaet? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Din argumentasjon er jo at bare bilen ikke slipper ut eksos så kan den bruke så mye energi den vil. Er det klimavennlig?Virkelig? Har jeg ikke gang på gang understreket at elbiler bruker en tredel av energien per kilometer i forhold til biler med forbrenningsmotor? Hvordan får du det til å bli 'bruke så mye energi den vil'? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 *Din* argumentasjon baserer seg på å finne de verste tallene du kan for elbiler og sammenlikne det med de mest optimistiske tallene du kan finne for dieselbiler. Kan man trekke andre slutninger ut av dette enn at du gir faen i klimaet? Er ikke det beste for klimaet den løsningen som i en gitt situasjon gir lavest klimagassutslipp? Når jeg forsvarte diesel motoren var det med tanke på den strømproduksjonen elbilen får strøm i fra. En diesel motor som driver en bil i 130km PR time er mye høyere belastet enn en dieselbil i Norge. Det betyr at SCR system fungerer og st virkningsgrad er høy. El bilen vil få strøm fra et kraft system der mye av strømmen kommer fra kullkraft. Jeg er rett og slett tilhenger av den løsningen som gir lavest utslipp. Noen steder er det via dieselmotor. Eller som dette https://www.dagbladet.no/video/her-lades-elbussen-av-et-dieselaggregat/gAYkDjI6 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Virkelig? Har jeg ikke gang på gang understreket at elbiler bruker en tredel av energien per kilometer i forhold til biler med forbrenningsmotor? Hvordan får du det til å bli 'bruke så mye energi den vil'? Du påstår at el biler som bruker mye strøm er greit. Jeg påstår st biler som bruker lite energi er best og at avgiftssystem bør stimulere til lavt energiforbruk. Derfor er jeg mot store SUV biler, hydrogen biler og tunge el biler. Det beste for kloden er at bilfabrikantene tvinges til å lage effektive biler. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Du påstår at el biler som bruker mye strøm er greit. ... Når påsto jeg det? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Når påsto jeg det? OK så du vil ha avgifter på el biler som bruker mye strøm? Da har jeg misforstått deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Kanskje noen burde faktasjekke faktisk.no Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 OK så du vil ha avgifter på el biler som bruker mye strøm? Da har jeg misforstått deg.Du har mye å svare for i denne tråden, blant annet at du hele tiden unnlater å svare direkte på spørsmål og i stedet kontrer med en fri tolkning hentet fra tralala-land. Kan du ikke heller fortelle meg hvor jeg sa at "el biler som bruker mye strøm er greit."? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå