Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Mancini (merket)

ballen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som typisk bruk og kast jallamoped. Aldri hørt om, og diverse nettsteder har bare en generisk skrytetekst som forøvring er lik på båpe noske og svenske sider. Prisen tyder på at det er en generisk kina-scooter som importør har satt eget navn på.

Jeg ville aldri kjøpt noe som kun fåes i nettbutikker.

Lenke til kommentar

Finn en brukt av kjent merke. Honda, Yamaha og Suzuki er typisk veldig gode som du helt garantert får reparert på nesten hvilket som helst MC-verksted. Du får også garantert deler med mindre de er skikkelig gamle. Av andre populære merker har man også Aprilia, Derbi, Piaggio og noen andre.

For en stund siden var det veldig mange som gikk i baret på nettopp slike rimelige scootere som ble solgt i matbutikker og nettbutikker. Gjerne under 10k ferdig registrert og levert på døra. Jeg fikk se 2 av de og det er det værste makkverket jeg noensinne har sett. Plast som knakk som spagetti. Motor som knapt ville starte. Elektrisk som brant i stykker. Hjulaksling som bøyde seg i en sving med en 12-åring på (4-hjuling). Leverandøren var mer enn villig til å selge reservedeler.... til 10x prisen av hva de faktisk koster. (550kr. for en spenningsregulator til 50kr). De gikk konkurs da folk fant ut at det var noe som het reklamasjonsrett. :p

Lenke til kommentar

Hehe. Ja, var litt skeptisk selv da jeg ikke fant noe om disse scooterne på nett. Enkelte av sidene som selger de skryter jo også av at det er Norges mest solgte. Alle som ligger på Finn selges jo av forhandlere så det rimer ikke helt. Er alle de seks merkene du nevner av god kvalitet?

Lenke til kommentar

De 3 første skal være blant de beste du får. De andre merkene har mange gode modeller og er godt etablerte merker. De forsvinner garantert ikke sånn plutselig.

De som selger Mancini på Finn kan vel knapt kalles leverandører. De ser mer ut som importører som selger alt mulig dilldall. Kjenner en som drev med det. Kjøpte inn små pocket bikes til 600kr. stk. og solgte de for 5000,- eller mer. Han måtte også slutte siden han fikk omtrent alle i retur. Jeg ser også at de har oppgitt 2 års reklamasjonsrett. Noe som ikke stemmer hvis det hadde vært leverandør.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

eg vurderar å kjøpe en mancini metador. den ser veldig fin og strøken ut. på finn.. den ligger i  Molde. Tornes i Romsdal. kanskje du kan sjå på den og fortelle meg om det er eit bra kupp eller bere noke jalla?😅 håper du kan gi forslag til kva skuter eg kan kjøpe for ein god pris :)  

Lenke til kommentar
Maria Longva skrev (31 minutter siden):

eg vurderar å kjøpe en mancini metador. den ser veldig fin og strøken ut. på finn.. den ligger i  Molde. Tornes i Romsdal. kanskje du kan sjå på den og fortelle meg om det er eit bra kupp eller bere noke jalla?😅 håper du kan gi forslag til kva skuter eg kan kjøpe for ein god pris :)  

Hvis du leser denne tråden så har du svaret ditt. sedsberg har 100% rett i det han skriver her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...