AfterGlow Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Sonys nye 8K-TV koster like mye som en luksusbil 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Det er flott at panelene kommer allerede nå. Men tilkoplingsstandardene som støtter maks specs lar vente på seg, og det samme gjør innhold. Jeg ville heller hatt innhold i 4K/120hz/HDR/10bit enn 8K med lavere specs. 1 Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Det er flott at panelene kommer allerede nå. Men tilkoplingsstandardene som støtter maks specs lar vente på seg, og det samme gjør innhold. Jeg ville heller hatt innhold i 4K/120hz/HDR/10bit enn 8K med lavere specs. Og minimum 4:2:2 chroma, jeg wille faktisk gå så langt som å sinat 50/60Hz er bra nokk ( tviler på at vi ser broadcast/streaming/uhd bd i noe særlg mer vi snskker om et tv her og ikke en pc skjerm men det er min mening Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 600 000 for å se overkomprimert video som er blåst opp LOL 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Og minimum 4:2:2 chroma, jeg wille faktisk gå så langt som å sinat 50/60Hz er bra nokk ( tviler på at vi ser broadcast/streaming/uhd bd i noe særlg mer vi snskker om et tv her og ikke en pc skjerm men det er min meningNedsamplet chroma gir mening for en skjerm som skal vise video (vanligvis 4:2:0) og som har høy oppløsning (8k) siden små fargedetaljer vanligvis ikke betyr så mye. 50/60Hz er mer kontroversielt. Mange har argumentert for at behovet for frameracte (ubeleilig nok) _øker_ når oppløsningen øker. Det er en grunn til at "4k demo-videoer" som snurrer på Elkjøp stort sett alltid viser super-crispe landskap/city-scape med veeeldig treige panoreringer. -k 1 Lenke til kommentar
ERDGX45R Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 600 000 for å se overkomprimert video som er blåst opp LOL Faller nok i bruktpris raskere enn en "luksusbil" i tillegg. 2 Lenke til kommentar
K4O5P4I2 Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Luksusbil, det er vel Mercedes da? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 I mellomtiden her i Norge så sitter vi enda med kanaler som sender i 576i. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Luksusbil til 600k? Eh .. altså, du får ingen luksusbil for så små summer! En halv luksusbil kanskje. Om kravene ikke er alt for strenge, vel og merke... Hvorfor ikke bare opplyse om pris i tittel/ingress? Er vi ikke kapable til å forstå hva 600 000 er for noe lenger? Vi må måle alt i biler og fotballbaner?!? PS: selv klarer jeg meg med en bil med listepris på bare en tredjedel av denne TV'n. Luksusbil? Nei, på ingen måte. Biler til 600k da? Nei -- de er fortsatt 187 fotballbaner unna luksussegmentet! (Evnt milevis unna, hvis man må ha en metrisk referanse) 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 (endret) 8K er jo fint det om man vil sitte å se samme promo-videoene om og om igjen. I dag er det jo stort sett 1080i/p folk sitter å ser på oppskalert på 4K-skjermer, men mindre det er 720p broadcast. Selv mange 4K Blu-Ray er jo ofte ikke noe bedre enn de normale Blu-Ray releasene, så selv på 4K innhold må man velge med omhu for at det skal ha noe hensikt. Innholdsindustrien må jo følge etter om det skal ha noe ha noe for seg, ellers er disse skjermene grovt sett bare innovasjon som bare ligger brakk til tidsæraen for den kommer, mye slik det faktisk er for en del med 4K skjermer i dag om en ikke mater dem med 4K-innhold. Med det sagt må en jo ha skjermer før noen lager innhold til dem også, så all ære sånn sett for den innovasjonen som er gjort. Endret 1. mai 2019 av vidor Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Meningsløst å betale så mye for en skjerm det knapt finnes innhold til. Når det er så mye 8k innhold tilgjengelig at det er noe poeng å kjøpe skjerm så er prisen helt sikkert nede på ett fornuftig nivå. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Hvis du tar mye stillbilder så er et 80» display på ca 4000x8000 pixler godt tilpasset oppløsningen på et noenlunde moderne system-kamera. I motsetning til papir-print så kan aktivt belyst display også yte rettferd til dynamisk område i kildefila. -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå