Gå til innhold

ubetalte regninger

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål. Jeg bor ikke lenger hjemme men har enda ikke fått byttet adresse. Jeg fikk en regning fra treningssenteret sendt til mine foreldre (som ikke åpnet brevet) og glemte derfor å betale den. Når jeg først oppdaget dette hadde jeg allerede fått en betalingsoppfordring på 745,06 kr hvor fristen også har gått ut. Jeg betalte beløpet 5 dager for sent og lurte på hvilken følger dette vil medføre. Vil jeg måtte betale forsinkelsesrenter? Vil jeg få betalingsanmerkning? Vil jeg måtte betale ett ytterligere beløp høyere enn hva betalingsoppfordringen var på? Noen som har vært i denne situasjonen tidligere?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I værste fall får du en ny regning med forsinkelsesrente og et gebyr. Ikke rare greiene. Du vil ikke få betalingsanmerkning så lenge du har betalt regningene du har fått.

De pleier å gi en noen dager over tiden siden det av og til kan ta noen dager fra du har betalt og til betalingen faktisk blir fullført. Vil du være helt sikker ringer du og hører om betalingen har blitt registrert og om du vil få ny regning siden den ble betalt litt for sent.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I værste fall får du en ny regning med forsinkelsesrente og et gebyr. Ikke rare greiene. Du vil ikke få betalingsanmerkning så lenge du har betalt regningene du har fått.

De pleier å gi en noen dager over tiden siden det av og til kan ta noen dager fra du har betalt og til betalingen faktisk blir fullført. Vil du være helt sikker ringer du og hører om betalingen har blitt registrert og om du vil få ny regning siden den ble betalt litt for sent.

Tusen hjertelig takk for svar. Som du nok skjønner er dette ganske nytt for meg, så får litt panikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...