Postkassestativ Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Kjøpte en 2014 mod bil som hadde gått 156000 i februar. Hentet den bilen hos forhandler, men fikk ikke sett så mye på den da selger hadde det veldig travelt og det var mørkt i lokalet når jeg var der. Selger sa atter en gang at dekkene var brae og bilen var helt fin. Nå er det kommet til dekkskift å fint vær. For det første så var 2 av dekkene helt utslitte. Bilen har fullt av riper på utsatte plasser, en er tom. lakkert over med spraylakk, så det ser ikke ut. Blindsoneradar virker ikke lengre, speedometer resetter seg av og til helt av seg selv. Prisen var under listepris pga. at de skulle redusere antall biler på lager. Er det noe i heletatt jeg kan reklamere på? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Kjøpte en 2014 mod bil som hadde gått 156000 i februar. Hentet den bilen hos forhandler, men fikk ikke sett så mye på den da selger hadde det veldig travelt og det var mørkt i lokalet når jeg var der. Selger sa atter en gang at dekkene var brae og bilen var helt fin. Nå er det kommet til dekkskift å fint vær. For det første så var 2 av dekkene helt utslitte. Bilen har fullt av riper på utsatte plasser, en er tom. lakkert over med spraylakk, så det ser ikke ut. Blindsoneradar virker ikke lengre, speedometer resetter seg av og til helt av seg selv. Prisen var under listepris pga. at de skulle redusere antall biler på lager. Er det noe i heletatt jeg kan reklamere på? Ja. Gå tilbake og klag på at ikke bilen matchet med informasjonen du fikk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 og ta deg god tid til å gå over bilen neste gang da disse unskyldningene er nettopp fordi det er noe galt med bilen... 2 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Det hadde vært mye bedre om du hadde oppdaget dette ved levering eller rett etterpå. Ikke 2 måneder etterpå! Og ja, jeg tviler ikke at dette var grunnen til at bilselgeren hadde det travelt. Det sagt, har du noe skriftlig ang dekkene? Eller andre deler av bilen? Annonsen? Å levere bil med ulovlige dekk, er kanskje en sak. Hvor var det sprayet lakk? Noen lakkskader er da normalt etter 150k, men hvor mye og hvor? Blindsone og speedometer... Kanskje en sak... Men at bilen var billig teller mot reklamasjon. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1568/1595/1596 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 Jeg er fornøyd med bilen jeg. Blindsonevarslingen er en gjenngangerfeil, så den må jeg vel ta på min kappe. Alle ripene som har dukket opp under vask er det verre med. Jeg trodde jeg hadde kjøpt en pen bil. Jeg ser jo nå at redusering av biler på lager ikke er den eneste grunnen til at bilen var billigere enn andre tilsvarende modeller. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Stressa selger, mørkt lokale og under listepris er alle tre elementer som ville fått meg til å sjekke bil og tilbehør ekstra grundig. Lakk er typisk en slik ting som du ikke kommer til å få medhold i hvis du klager, for det er noe som er så lett å sjekke før man kjøper bilen, at det ikke kan klages på senere. Som kunde har man faktisk enkelte plikter til å sjekke bilen før man kjøper den. Dekkene kan man også lett se på selv, men mulig du kan kreve nye dekk hvis bilen ble annonsert solgt med dekk, og noen er så utslitte at de er ulovlige å kjøre med. Blindsoneradar og speedometer er feil som kan ha vært tilstede når du kjøpte bilen, så her ville jeg spurt selger om de kan ta en titt. Men ikke klag for mye på lakk og dekk (hvis dekkene er innenfor lovlige grenser) for da kan selger bli mer uvillig til å rette opp i andre småfeil. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 27. april 2019 Forfatter Del Skrevet 27. april 2019 Blindsoneradar har hatt en garantreperasjon på høyre side for 30000km siden, feil nå er på høyre side. Ett av dekkene hadde under 1mm mønster og ett var av annen type med ulikt mønster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå