Gå til innhold

Nå får du 5 GHz i bærbare PC-er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med de fleste «musclebooks» er at de ofte er lammet av utilstrekkelig kjøling. i9 virker nesten ut som en marketing gimmick, da den knapt får strekke beina sine i syltynne maskiner før 5 GHz blir til underkanten av 2. Dette er selvsagt ikke Intel sin feil, men det er noe jeg mener er viktig å være klar over som forbruker.

Eksempler på slike maskiner er Macbook Pro, Zenbook Pro og Thinkpad X1E.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er nok akkurat det som er grunnen til at Apple jobber med ARM på laptop for tiden.
Synes det er ganske utrolig at kjølesiden på laptoper som selges fremdeles er så uoptimalisert når prosessorene blir kjappere og kjappere. Intel har jo alternativer i markedet, men de har ikke ytelsen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Problemet med de fleste «musclebooks» er at de ofte er lammet av utilstrekkelig kjøling. i9 virker nesten ut som en marketing gimmick, da den knapt får strekke beina sine i syltynne maskiner før 5 GHz blir til underkanten av 2. Dette er selvsagt ikke Intel sin feil, men det er noe jeg mener er viktig å være klar over som forbruker.

Eksempler på slike maskiner er Macbook Pro, Zenbook Pro og Thinkpad X1E.

Nøyaktig det samme jeg tenkte ang. varme.

Må vel snart fram med dremel’en tenker jeg, og modde en frankenboks, om man på død og liv MÅ ha en sånn en i en laptop.

På tide å dytte penger in i R&D på ny type kjøling.

Vifter henger ikke helt med i tradisjonelle laptopper. -Gidder ikke å løpe rundt med ei ekstra kjøleplate på slep heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...