Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Daglig leder/eier stjeler fra bedriften

Tom Mikalsen

Anbefalte innlegg

Alle (4) mine tidligere arbeidsgivere har blitt dømt med underslag når jeg har meldt ifra og jeg frydes over at flere måtte i fengsel.

Jobber nå daglig med å finne de som lurer seg unna..Så i mitt tilfelle ga det mersmak å luke ut slike mennesker.

Anonymous poster hash: bd868...097

I hvilket omfang ble det gjort underslag, og kan du fortelle noe mer om nåværende jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Randy Hickey: But karma doesn't have fists.

Earl Hickey: You know what, you're right. Karma doesn't have fists.

Randy Hickey: Karma doesn't have hands at all. Or feet. Does karma have feet?

Earl Hickey: Maybe karma's behind this whole thing, Randy. I mean the guy finally got what he deserved. Maybe karma just borrowed my fist to give it to him.

Randy Hickey: ...Because karma doesn't have fists!

Earl Hickey: Wow, karma used me to do it's dirty work. Nice move, karma, nice move!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er karma eller ikke får vi nå se, og hvem som får en skrape i karma. Plutselig står jeg uten jobb fordi jeg har varslet om forhold som ikke stemmer. Men det er ikke snakk om overlagte falske anklager. Oppdragsgiver har iverksatt egen etterforskning.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke klart å jobbe for korrupte ledere. Det er derfor jeg har blitt syk og gått fra mange arbeidsplasser i fortiden, fordi etikk og ledelse ikke henger på greip. Folk blir ansatt på trynefaktor og ikke egnethet, i hvert fall ikke i den graden det burde vært hvis det hadde vært et snev av rettferdighet her i verden. Samtidig har lederen ofte hatt månedslønn i 100 000 kr-klassen og tilsynelatende gjort minst av alle. Sier ikke at det ikke krever kompetanse og egnethet å være nr 1, og at det ikke krever sitt stress, men det gjør alle jobber, og hvis alle jobber som ett lag, så reduserer man stress. Hvis ledelse aktivt motarbeider ansatte, så skjønner ikke jeg poenget.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg definisjonen av korrupte ledere. Men i dette tilfellet så er det grådighet og en blendende tro på egen fortreffelighet som overskygger måtehold og redelighet. Og jeg tar straff for det jeg har gjort galt, og står for det samme. Men jeg misliker å bli dyttet foran bussen, når det er på det rene at de som dytter meg foran bussen gjør dette for å redde sitt eget skinn, da har jeg ingen nåde. Og det hele foregår svært åpenlyst hvis du vet hvor du skal se. Ikke forlang lojalitet og ærlighet av andre når du ikke kan tilby det samme i retur.

Karma ( eller ilojale ansatte) skal du ikke kødde med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...