bkak Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Hei. Jeg har nettopp funnet fram en gammel maskin med følgende hardware p3 800mhz, 128mb ddr ram og et geforce 2 mx. Tenkte jeg skulle teste litt forskjellige distroer på den og ha den som testboks, så jeg puttet inn et 3com nettverkskort. Fikk lagt inn fedora, og alt ser ut til å funke fint bortsett fra nettverkskortet. Det oppdages helt korrekt, men når jeg prøver å aktivere det (det er satt til å motta ip fra dhcp) får jeg erroren "SIOCSIFFLAGS: Cannot assign requested adress", og det ser ikke ut til å virke. Noen tips? Maskinen har aldri vært koblet opp mot internett via pci-kort før. takker for eventuelle svar her Endret 22. desember 2003 av moyner Lenke til kommentar
bkak Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Bare for å konkludere så fiksa jeg det. Fungerte hvis jeg bare brukte modemet mitt via usb (som faktisk var støttet native. Thumbs up avidi norge). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Var det et kombi koaks/ethernet kort? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Nei, men jeg brukte aldri det kortet. Satt bare opp usb-konfigurasjon slik jeg gjorde på laptopen før. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Kjedelige med det er at du bare kan ha en maskin oppe ad gangen... Er det sant at Avidi har blokket for alle servere? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg har nå oppe og går fem maskiner på samme linja, delt via en switch og en maskin på usb-modemet hvor alle har individuelle ip'er, så det ser ut til å funke her Man har ikke lov med servere nei, men jeg kjørte webserver i en måned uten noe pes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå