Blaster2k Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Hvordan kan jeg recirde det jeg ser på skjermen til VHS? - Jeg har Terratec cinergy 600 tvkort. - Hercules 3D Prophet 9200 SE Dual Display 128 skjermkort Endret 22. desember 2003 av Blaster2k Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Regner med at skjermkortet ditt har Tv-ut.. Isåfall må du bare koble PC'en til scart-inn på VHS-spilleren din, og så er det bare å kjøre igang.. Kabel for å koble PC'en til VHS finner du på fks Elkjøp Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 kan man bruke S-video? =) Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Både og.. Du får tak i S-video til scart, men du må trolig ha enten en VHS-spiller som autodetecter at du sender S-video over scart, eller ett skjermkort som kan sende composite signaler over S-video utgangen.. Har du ikke dette risikerer du å miste farger. Selv har jeg et radeon 9700pro. Regner med at det er samme TV-ut på denne. Kabel-oppsettet mitt er som følger: 1: S-video <-> composite omformer. Fulgte med kortet. 2: Composite (lyd og bilde) <-> scart kabel/overgang 3: Plugget til VHS via scart. Funker helt fint. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Skjermkortet mitt har ikke tvut :\ Men det har s-video ut. Og jeg har en overgangs-dings med s-video - video - audio r - audio l/mono til scart, kan jeg bruke det? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) S-video er TV-ut (nyere kort har gjerne bare S-video mens eldre også hadde composite). Overgangen høres grei ut den om du mener det er en S-video+2xphono <-> scart kabel Edit: Du må forresten sette opp at TV-ut skal brukes under Display properties -> Settings -> Advanced et sted. Husker ikke helt hva ATI kaller de forskjellige modusene, men på Nvidia kort er Dualview et modus hvor du forlenger skjermen slik at du kan dra ting over til TV'en, mens Clone er et modus hvor TV'en blir seende akkurat ut som skjermen din. Note: Du får ikke brukt mer enn 640*480 eller max 800*600 oppløsning på TV'en, så du må nok sette ned oppløsningen. Endret 22. desember 2003 av Domino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå