Gå til innhold

Erlang-skaperen Joe Armstrong er død etter kort tids sykdom

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lar de slike viktige folk dø av kort tids lungesykdom? Vestlig medisin må vel snart ha greid å hanskes lungesykdommer som ikke er kreftrelaterte vel?

Kjente ikke mannen, men R.I.P.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så mange som heter Armstrong, så de prioriterte nok noen med et sjeldnere navn ...

Ja du må bare fortsette å latterliggjøre. Ikke noe vondt ment mot deg. Men når man vet hvilket utstyr som finnes:

https://www.ucsfhealth.org/treatments/extracorporeal_mechanical_oxygenation/

Da tenker jeg som så at det muligens (og jeg sa muligens) er snakk om prioriteringer kun.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du må bare fortsette å latterliggjøre. Ikke noe vondt ment mot deg. Men når man vet hvilket utstyr som finnes:

https://www.ucsfhealth.org/treatments/extracorporeal_mechanical_oxygenation/

Da tenker jeg som så at det muligens (og jeg sa muligens) er snakk om prioriteringer kun.

Hvilket grunnlag har du for å mene noe som helst om den/de sykdommen(e) Armstrong led av og den behandlingen han fikk og/eller ble tilbudt?

Hvilken forskjell ville det apparatet du linker til gjort? Tror du ikke de har hjerte-lungemaskiner på sykehusene?

Lenke til kommentar

R.I.P ... og kudos, Erlang er et fantastisk språk for enkelte ting.

Armstrong hadde lungefibrose, å fikk en infeksjon i lungene som førte til død, det er lite trolig at tips fra nettdebattanter om lungemaskiner hadde hatt noen betydning.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig med lungetransplantasjon om organdonor finnes da, men det er jo også komplikasjoner rundt den kunstige lungen på toppen av komplikasjoner som kan komme av transplantasjon. Men det virker nå som om det blir mer og mer mulig å redde liv etterhvert som utviklingen går. Det har jo gått noen år siden disse lungemaskinene ble oppfunnet også.

Man vet heller ikke hva pasient og pårørende har tenkt, eller bestemt når de hadde dialog med legene. De kan jo ha hatt et ønske om mindre lidelser ved å bli ferdige framfor å utsette noe som kanskje kommer likevel (men da med påførsel av en del ekstra lidelse).

Jeg tenker bare på at det kanskje er på tide å oppruste helsevesenet litt inn i den moderne tid jeg da.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvorfor lar de slike viktige folk dø av kort tids lungesykdom? Vestlig medisin må vel snart ha greid å hanskes lungesykdommer som ikke er kreftrelaterte vel?

Kjente ikke mannen, men R.I.P.

Dette er på nivå med fire-åringen som mente det var tull å skifte ut befolkningen på jorden på denne måten.

Kirkegårdene er for øvrig godt bemannet med uerstattelige mennesker. Masse folk, lite liv. 

Endret av Xantippe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...