Salvesen. Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Hvem tror du samler inn data hos Tesla hvis ikke Tesla-ansatte? Kanskje de er fra et eksternt konsulentfirma men poenget fo blir det samme. Du svarer ikke på spørsmålet. Vet du hva p hacking er da? Sammenlikningen med offentlig transport står til kommentaren fra Nimrad om hvor mange menneskeliv en vil ofre. Hvis en mener en halvering er viktig, må jo steget il større bruk av offentlig transport være vel så viktig. Det er du som prøver å vise til manipulasjon. Så da bør du ha kildene dine i orden. Om ikke, så er det bare mas. Tesla samler såklart inn data selv, det er vell ingen tvil om det. Men at de manipulerer det, må du stå for selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Det er du som prøver å vise til manipulasjon. Så da bør du ha kildene dine i orden. Om ikke, så er det bare mas. Tesla samler såklart inn data selv, det er vell ingen tvil om det. Men at de manipulerer det, må du stå for selv. Så du tror ukritisk på data fra et selskap som profitterer direkte på positive data? Du kan ikke i det minste vise til data fra forskningsinstitutter uten økonomisk tilknytning til produsenter av autonome biler? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Så du tror ukritisk på data fra et selskap som profitterer direkte på positive data? Du kan ikke i det minste vise til data fra forskningsinstitutter uten økonomisk tilknytning til produsenter av autonome biler? Nei, men jeg har ingen grunn til å ikke tro på de. Jeg er ikke slik at jeg alltid misstenker folk for å drive med manipulasjon, som du åpenbart gjør. Det er du som kommer med påstander om manipulering her. Så bevisbyrden ligger hos deg, ikke meg. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Jeg vet ikke nøyaktig hva data det snakkes om men i de siste ti år har selvkjørende biler blitt en greie. Selskap satser store penger på utvikling og potensialet er... Vel. Jeg har ihvertfall kjempestor tro på dette. Det er så spennende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Nei, men jeg har ingen grunn til å ikke tro på de. Jeg er ikke slik at jeg alltid misstenker folk for å drive med manipulasjon, som du åpenbart gjør. Det er du som kommer med påstander om manipulering her. Så bevisbyrden ligger hos deg, ikke meg. Bevisbyrden ligger hos Nimrad. Han startet med å si at all statistikk tyder på at selvkjørende biler er sikrere. Da kan han i det minste vise til ett datagrunnlag, så kan vi analysere dette sammen for feil. Lenke til kommentar
n.v.t. Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Keynote: https://youtu.be/Ucp0TTmvqOE?t=4157 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) For noe idioti. Som syklist frykter jeg igjen dødsfall av autonome biler, det har skjedd før og det kommer til å skje igjen. Hvem skal få skylden om noen blir påkjørt av en autonom bil? Skal bilen få bot? "nei maskinen så ikke syklisten og kjørte rett på hun, syklisten døde", var det som skjedde med uber sin selvkjørende bil.. Mange brukte dette dødsfallet som et argument mot autonome biler, men det viste seg altså at også dette dødsfallet skyldtes menneskelig svikt. Operatøren som burde reagert tidligere satt og streamet via Hulu om jeg husker korrekt. I tillegg hadde visstnok Uber valgt å deaktivere noe av sikkerhetssystemet, fordi den reagerte for ofte. Dette var heller ikke en 100% autonom bil, men semiautonom. Den var avhengig av en årvåken operatør. Mye tyder på at et trafikkbilde med flere autonome biler vil være sikrere, med langt færre dødsfall. Det virker som om mange heller vil ha dagens antall dødsfall, som er altfor høyt og ofte skyldes menneskelig svikt, fremfor en fremtid med langt færre dødsfall fordi man kanskje ikke kan skylde på en fører. Det er ikke veldig logisk. Men ta det med ro, ansvarsfordeling er et område som ikke blir glemt. Endret 24. april 2019 av XmasB 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Så du er villig til å ofre menneskeliv for at du skal ha det praktisk i hverdagen?Hva er det du prøver på egentlig? Jeg tilhører gruppen av mennesker som kjører bil på tross av at det er farlig. Det er jo en selvfølgelighet. Du går over alt du kanskje? Aldri kjørt bil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Hva er det du prøver på egentlig? Jeg tilhører gruppen av mennesker som kjører bil på tross av at det er farlig. Det er jo en selvfølgelighet. Du går over alt du kanskje? Aldri kjørt bil? Nå var det strengt tatt du som lagde din egen moralske høyborg i innlegget jeg siterte til å begynne med. Problemet er at det ikke bare er farlig for deg, men også dine medmennesker. Endret 24. april 2019 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Bevisbyrden ligger hos Nimrad. Han startet med å si at all statistikk tyder på at selvkjørende biler er sikrere. Da kan han i det minste vise til ett datagrunnlag, så kan vi analysere dette sammen for feil.Jeg har gitt deg kilden og det er SVÆRT enkelt å google statistikk på selvkjøring og ulykker. Prøv Analyser i vei, jeg forventer du finner masse ubeviselige motargumenter som at du ikke kan stole på tallene, de er biased, ikke sammenlignbare osv. http://lmgtfy.com/?q=autopilot+crash+statistics Husk: Tallene er ingen fasit, viser ikke en vedtatt sannhet, men de tyder på at det er sikrere. Det er jo også sånn at nesten alle bilulykker skyldes menneskelig feil. For et potensiale spør du meg! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Nå var det strengt tatt du som lagde din egen moralske høyborg i innlegget jeg siterte til å begynne med. Problemet er at det ikke bare er farlig for deg, men også dine medmennesker.Det må da være lov å bruke sunn fornuft. Du også skjønner at vi ikke kommer til å forby biler. Men bare fordi biler er farlige betyr det jo ikke at vi ikke skal gjøre alt vi kan for å gjøre de sikrere. Lenke til kommentar
0SMOO4WU Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Ok, du har åpenbart en bedre Tesla enn meg. Kva for en har du kjøpt? Har du AP1? AP2 har lenge kunne kjørt uten veimerking men fungerer såklart best hvor det er merking slik at bilen vet akkurat hvor den skal legge seg. Har en 2018 (desember) TMX. Kva bil har du? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Har en 2018 (desember) TMX. Kva bil har du? Dere bor 100% garantert ikke på de samme stedene og opplever forskjellige type veier og merkeringer der dere ferdes hver dag. Det at du opplever problemer som han prøver å skyve inn under teppet forklares ved at bilen har sine fordeler og ulemper basert på hvor man ferdes. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Har en 2018 (desember) TMX. Kva bil har du? Det virker veldig rart, da har vi samme hardware suite. Altså AP2,5. Nå kjører jeg en model 3 fra Mars. Har tidligere hatt: Model S 2015(Ap1) Model S 2016(Ap2) 2 Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 når elektronikken svikter i 100km/t, hva skjer da? De brukere 2 ledningsnett, 2 strømforsyning, 2 chipper. Så det skal litt til for at alt skal feile. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 De brukere 2 ledningsnett, 2 strømforsyning, 2 chipper. Så det skal litt til for at alt skal feile.Og to motorer i mange modeller. Kan fortsette å kjøre videre hvis en klikker. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Og hvis systemet blir hacket, så blir det mange dødsulykker i verden. Ingen system er 100 % sikker. Så dette er bare et spill på galleriet fra Tesla, de vet også dette selv. Så slapp av folk, dette er bare falsk reklame fra Tesla om et produkt som aldri kommer til å fungere med 100% sikkerhet. Si fra til Apple, Google, Volvo, BMW, Audi og de andre også. For de er uenige med deg. Det kan være milliarder å spare! Litt offtopic: Når var sist gang autopiloten til et fly ble hacket? Da kan jeg snu litt om her, når et passasjer fly til 1,6 milliarder kr ikke har en auto pilot som fungerer med 100% hele tiden. Hvordan skal en vanlig bil til 1 million kr fungere med 100 % sikkerhet med auto pilot? Vær så snill å forklare meg det. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Da kan jeg snu litt om her, når et passasjer fly til 1,6 milliarder kr ikke har en auto pilot som fungerer med 100% hele tiden. Hvordan skal en vanlig bil til 1 million kr fungere med 100 % sikkerhet med auto pilot? Vær så snill å forklare meg det. Det er ingenting som fungerer 100%, verken nå eller i fremtiden. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Da kan jeg snu litt om her, når et passasjer fly til 1,6 milliarder kr ikke har en auto pilot som fungerer med 100% hele tiden. Hvordan skal en vanlig bil til 1 million kr fungere med 100 % sikkerhet med auto pilot? Vær så snill å forklare meg det. Det skal ikke fungere 100% hele tiden og det var heller ikke det jeg mente. Det skal bare fungere vesentlig bedre enn oss mennesker. Det er ikke et spill for galleriet. Det har hvertfall tidligere nevnte produsenter forstått. Si det fungerer 99,99999% av tiden og halverer antallet ulykker i trafikken (begge tall er en understatement spør du meg). Mener du vi skal forby det da? Er det fortsatt et spill for galleriet? Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Nå kjører jeg en model 3 fra Mars. Mars? Musk ligger åpenbart lysår foran andre jordboere. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå