Gå til innhold

Pris på gullnummer, realistiske priser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt / solgt en god del nummere av Telenor. såpass mange at de nå hr utestengt meg :p 

Men ikke akkurat "gullnummer". bare nummer som er litt enkle å huske.

 

 

Husker når jeg kjøpte mitt nummer av Telenor (50kr), (nummer med 5 femtall etterhverandre), så var det en fyr som prøvde å selge nummeret jeg nettopp hadde kjøpt for 100k på Finn :p 

 

Tror ikke han var klar over at om man ikke bruker nummeret på 1 år så blir det kansellert dersom det ikke er abonnement tilknyttet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nummeret i artikkelen nekter jeg å tro vedkommende vil få 200.000 kroner for men det er vel lov å prøve seg. 

 

Jeg har selv solgt noen gullnummer opp igjennom tidene som jeg har fått billig fra eksempelvis Telenor da jeg var "fattig" student, og noen få av dem gikk for mellom 2000 til 10.000 kroner mens flertallet gikk for noen hundrelapper. Telenor kjeftet på meg en gang da jeg ringte for å gjennomføre eierskifte og pratet om at det var imot deres vilkår at man videresolgte numre slikt de mistenkte at jeg gjorde, men kunne ikke vise til hvor dette stod i vilkårene at dette ikke var tillatt. Mulig det står der i dag, jeg har ikke sjekket på en del år.

 

Mobilnummeret mitt slutter på fire 0'er og er ganske enkelt å huske, mens flesteparten i den nærmeste familien min har ganske bra nummer som de har fått av meg opp igjennom tidene. Min søster opplevde at tidligere arbeidsgiver prøvde å beholde nummeret da hun sluttet fordi nummeret var såpass pent at de planla å ta det i bruk som nytt kontaktnummer for kunder, men måtte gi slipp på nummeret pga kontrakten mellom dem og min søster eksplisitt sa at mobilnummer portert inn til arbeidsgiver skal gis tilbake til arbeidstaker ved opphørelse av arbeidsforholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...