Gå til innhold

Ruters selvkjørende buss skapte trafikkfarlige situasjoner hver dag den ble testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bull. Føkkings. Shitt. Du kan ikke mobbe noen ut av en tråd, og så gi dem skylden for at de gir seg.

 

Man forhandler ikke med terrorister, og du syter altså over at terroristene ikke vil snakke med deg!

 

Jeg finner meg absolutt ikke i å bli kalt terrorist, og det bør ingen andre gjøre heller. Du kan klappe deg selv på skulderen så mye du vil for å ha drept diskusjonen, men det er alt du oppnår. Så kan du heller sitte der og lure på hvorfor "terroristene" ikke vil høre på hva du sier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Han kalte vel bystyret i Oslo terrorister, med den helt usmakelige rasjonaliseringen at da vedkommende vokste opp, hvilket i seg selv er en ganske tvilsom påstand, kunne "unger terrorisere".

De ble da vitterlig ikke kalt terrorister av den grunn, hvilket er fundamentet i dette tåpelige og ynkelige argumentet.

 

Hvis jeg skulle kjøre en bil på et område med såpass tett trafikk av både kjørende, sparkende, syklende og gående, så tror jeg at jeg også ville skapt en "trafikkfarlig situasjon" hver dag. Litt avhengig av definisjonen av trafikkfarlig selvsagt.

Mangler kontrollgruppe med sjåfører. Å være i drift kontinuerlig over et døgn og kun ha nedbremsinger som eneste aber er allerede meget bedre enn det man kunne forvente, absolutt også mot sjåfører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det høres fornuftig ut å oppskalere og introdusere dette i Oslo, om én uke, hvis det var trafikkfarlige situasjoner hver dag på Fornebu.

 

Går nok bra,helt til den første dødsulykken... ;)

Dødsulykker i trafikken hver dag. Menneskelige feil er ofte årsaken. Hvis bilen selv kan kjøre og mennesker heller kan trekke i nødbremsen ved behov så tror jeg på ferre ulykker

107 drepte og 365 dager - så ikke dødsulykker hver dag, men poenget ditt står.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det? Det ville kanskje vært en økning på 33% av forventede dødsfall for 2019, men jeg tror ikke det stemmer heller.

 

Dersom det inntreffer 4 dødsfall i 2019 er det en økning på 33% fra 2017, men det ville da vært relativt tilfeldig siden vi ikke vet noe om de andre 3 dødsfallene som da må skje.

 

Sjølvsagt er dette svadastatistikk. Det var berre for å motgå påstanden om at dødsulykker skjer kvar dag i trafikken - det gjer det jo ikkje, spesielt ikkje i det området der desse bussane skal gå. Så sjølv *ei* enkeltståande alvorleg ulykke med ein slik buss vil dermed gjere eit svært merkbart utslag på statistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølvsagt er dette svadastatistikk. 

 

Jeg synes ikke du bør lage og bruke svadastatistikk. Hvis man opprettholder respekten for statistikk og bruker den riktig, er den svært nyttig og kan for eksempel redde liv. Ved å redusere statistikk til retoriske snarveier, bidrar man til den faktaforrakten som rir verden nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...