FB.934880505 Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Kunne jeg kjøpt et hus av min far og betalt avdrag direkte til ham istedet for å ta lån i banken?Jeg regner jo med at huset måtte skrives over på meg fra starten av for at ikke nedbetalingen skulle kunne regnes som husleie. Jeg har som dere forstår null greie på regler rundt dette. Hvilke problemer kan jeg støte på her? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Jeg har heller ikke greie på dette, men det er vel naturligvis din far som i størst grad får problemer hvis du ikke betaler...? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Det vil sjølvsagt være lurt å inngå ein skikkeleg avtale, men det er i utgangspunktet uproblematisk å selge huset på privat kreditt- eller avbetalingsavtale. 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Så lenge dere dokumenterer skikkelig (en enkel låneavtale, pant i boligen) og behandler det riktig skattemessig (han fører opp fordringen som formue og rentene som inntekt i selvangivelsen, du motsatt) skal ikke dette være noe problem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå