Taurean Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 (endret) Det er bare et stigmatiserende søppeluttrykk som er laget av hensynsløse psykopater for å sementere stakkars mobbeofres posisjon i samfunnet, og at ikke de skal føle at det finnes noen annen måte å leve på. Endret 22. april 2019 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Det er bare et stigmatiserende søppeluttrykk som er laget av hensynsløse psykopater for å sementere stakkars mobbeofres posisjon i samfunnet, og at ikke de skal føle at det finnes noen annen måte å leve på. Har du kilder på det? For slik jeg har forstått det så er det de selv som velger å bruke det ordet. 3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Har du kilder på det? For slik jeg har forstått det så er det de selv som velger å bruke det ordet. Dere har begge rett. Så enkelt og vansklig er det. Kan fortelle en liten historie som en incel fortalte i en podcast jeg hørte på for ett par uker siden. Det var en gutt som hadde en romantisk intresse i en jente og han tok kontakt med denne jenta og gav sine romantiske intresse til kjenne, men i stedet for å være høflig og si nei på en normal måte så gjorde hun det i full offentlighet på sosiale medier. Til full latter fra andre mennesker, slik ble denne gutten en incel. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. april 2019 Forfatter Del Skrevet 22. april 2019 Jeg synes i alle fall det er veldig, veldig vanskelig å skulle få noen oversikt over denne typen grupper, og har inntrykk av at en er veldig rask til å stemple gruppen ut fra de verste elementene, samtidig som en ofte virker å være selektiv med tanke på hvilke grupper som stemples. Jeg tenker tilbake på "Gamergate", som jeg ikke hørte om før i ettertid og da primært som en hatefull gruppe som drev med hets og trusler. Så har jeg senere sett flere fra den andre siden påstå de som drev med denslags var et lite mindretall, og at dette var en "tosidig" greie. I det eksempelet, og med tanke på Incels, synes jeg det er vanskelig å vite hva som egentlig stemmer da jeg opplever at gruppene både nærmest "demoniseres", og kanskje med rette, mens de samtidig hevdes å være langt mer uskyldige. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Jeg synes i alle fall det er veldig, veldig vanskelig å skulle få noen oversikt over denne typen grupper, og har inntrykk av at en er veldig rask til å stemple gruppen ut fra de verste elementene, samtidig som en ofte virker å være selektiv med tanke på hvilke grupper som stemples. Jeg tenker tilbake på "Gamergate", som jeg ikke hørte om før i ettertid og da primært som en hatefull gruppe som drev med hets og trusler. Så har jeg senere sett flere fra den andre siden påstå de som drev med denslags var et lite mindretall, og at dette var en "tosidig" greie. I det eksempelet, og med tanke på Incels, synes jeg det er vanskelig å vite hva som egentlig stemmer da jeg opplever at gruppene både nærmest "demoniseres", og kanskje med rette, mens de samtidig hevdes å være langt mer uskyldige. Som med gamergate og MRM så blir incels demonisert av den samme gruppen, gamergate var tross alt bare en "ethics in gaming journalism" kampanje, når de fant ut at en spillutvikler hadde ett forhold til en journalist som skrev anmeldelser så ønsket gamers att journalisten burde være inhabil når det gjaldt å anmelde spill i fra denne utvikleren. Denne gruppen som demoniserer disse gruppene er svært høylydt. Som det å legge incels i den samme boksen sammen med ABB for å maksimere terrorfaren, "ABB er en incel, ergo alle incel kan være som ABB og vi må kontrolere dem". Om så ABB var en incel, var det motivasjonen for det han gjorde? Jeg kan ikke se at det var noe i det ABB gjorde som indikerer at han var en incel som en faktor i motivasjonen hans, derimot kan mangelen på intimitet være en faktor driver en person over kanten. Jeg har intrykk att det er intimitet incels ønsker, ikke bare sexuell intimitet men en person å være glad i, å være avhengig av og att denne personen er avhengig av (han/ henne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå