Fungus Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Tesla lar deg avbestille når som helst uten kostnad, i motsetning til Audi tydeligvis.Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes. Og hvilke "bedre alternativer" var det om jeg tør spørre? Om du tenker KUN på kjørekomfort, så har jeg ikke prøvd hverken Jaguar eller Audi (alt annet er helt soleklart uinteressant å sammenligne med Tesla uansett), så kan ikke uttale meg om akkurat det parameteret. Men samtlige andre parameter unntatt ventetid på verksted vinner vel Tesla med ganske gode marginer? Spørsmål missi: Har du prøvd Tesla, og Jaguar, og Audi e-tron? Hvilke andre elbiler har du prøvd? Eller er du en slik person som kjører Volvo 740 stasjonsvogn og er lyn forbannet fordi regjeringen lurte deg til å kjøpe dieselbil i 2007? 3 Lenke til kommentar
HQ matters Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Har selv kkøpt meg opp til fast track (eller pre built som det het i dialog med Audi) da jeg skjønte at dette kom til å ta litt tid, for mitt vedkommende utgjorde det 85 000 ekstra fra opprinnelig oppsett og bilen leveres første uke i juni. Audi har vært helt klar i sin dialog ved dette også ved undertegning av kontrakt i Mars hvor man ble forespeilet opp mot et år ventetid da det var satt av kapasitet til pre built bilene, som vi på liste fikk og får tilbudt først (hører også med at disse pre built bilene er et rent kupp prismessig). Så her er det nok kjøperen som ikke har fulgt med. 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Det er helt vanlig med avbestillingsgebyr på ting som blir produsert etter spesielle krav. Har kjøper valgt kombinasjoner som fører til at det kan ta lang tid å selge til noen andre så koster dette penger. Når de har blitt produsert ja. Dette vitner om akkurat det motsatte. 1 Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Tesla lar deg avbestille når som helst uten kostnad, i motsetning til Audi tydeligvis.Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes. Hvilke alternativer er bedre en Tesla? Hvilken alternativer er bedre enn IPhone da ? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Er det lovlig? La andre gå foran å utsette leveranse på ubestemt tid men fortsatt kreve erstattning for en avbestilling? Jeg synes jo det burde vaere tvert om, de som bestillt foerst men må vente lenger fordi noen andre betaler for "fast track" burde få rente på pengen når de avbestiller. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Det er bare å venne seg til vanvittige køer og laaaaang venting først som sist om man vil ha Audi elbil. Batterimangel, ionity og off. ladenettverk etc. etc. Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1. At Audi produserer en standard-bil i volum før de går for tilpassede varianter ser jeg som åpenbart. Det går raskere med volumproduksjon og logistikk, mens de samtidig selger høymargins-biler først. Businnes 101. 2. Derimot å kalle det "Fast Track" gir assosiasjoner til flyplasser hvor man betaler ekstra for å slippe køen. Det er ikke dette som skjer her. De kunne istedetfor sagt "First Edition" eller noe sånt for å si at dette er en predefinert utgave. 3. Å skrive kontrakt kan være bra eller dårlig. Det forplikter å kjøpe - spesielt custom bestilling, men det garanterer også plass i køen og en viss pris. Det beskytter ikke mot avgiftsøkninger (det går vel på registreringsdato), men gir en viss sikkerhet. Vilkårene til Audi er ikke urimelige, ei heller strategien med masseproduksjon før custom. Leveringstider er som de er (treg for de fleste). Han har enten ikke lest avtalen eller så er han sur fordi det går tregt, selv om det var varslet. Too bad so sad. Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 ....17 dager til vi kan bestille oss VW I.D.! Gleder meg helt vilt! Men er samtidig klar over at den med stort batteri ikke kommer før sent i 2020, tidlig i 2021. Heldiggris. Jeg må vente til 2022 (tidligst) før jeg får se I.D. Buzz i garasjen Men ja, 8. Mai står jeg tidlig opp... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 I USA leveres nå Model 3 på dagen ved bestilling. Sånn blir det snart her også. 1 Lenke til kommentar
HQ matters Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 I USA leveres nå Model 3 på dagen ved bestilling. Sånn blir det snart her også. Model 3 er jo en liten tulle il og kan ikke på noen måte samme lignes med e tron 2 Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Har selv kkøpt meg opp til fast track (eller pre built som det het i dialog med Audi) da jeg skjønte at dette kom til å ta litt tid, for mitt vedkommende utgjorde det 85 000 ekstra fra opprinnelig oppsett og bilen leveres første uke i juni. Audi har vært helt klar i sin dialog ved dette også ved undertegning av kontrakt i Mars hvor man ble forespeilet opp mot et år ventetid da det var satt av kapasitet til pre built bilene, som vi på liste fikk og får tilbudt først (hører også med at disse pre built bilene er et rent kupp prismessig). Så her er det nok kjøperen som ikke har fulgt med. Hva du mener med forespeilet?. Leveringsdato skal stå i kontrakten med uke.nr. Kan ikke ha flytende tidspunkter. Ordnung muss sein! Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Model 3 er jo en liten tulle il og kan ikke på noen måte samme lignes med e tron Ligner tivoli bil. Svært lav foran som sklir over i en osteklokke. 1 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Stakkars menneske altså. Men han kom jo i avisa, hurra for det. Kanskje får han oppleve snev av menneskerettighetene igjen ganske snart. Uansett så er det ingen tvil om at regjeringa må gå som følge av dette. 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Hvorfor bruker folk +- 800000 på en bil... jeg har aldri hatt interessen for biler, jeg skjønner det absolutt bare ikke! Jeg kjører en 1 år gammel i20 activ model den ga jeg 160 for. Denne bilen har jeg i 8-10 år, så bytter jeg den ut... 800 lapper på en bil tror jeg må være en sinsykdom Det skjønte ikke jeg heller før jeg skjønte at månedskostnaden min ble billigere med tesla enn en gammel diesel-slede. Bompenger og drivstoff alene for bensin eller dieselbil koster meg mer en månedskostnaden på en Tesla. Jeg setter pris på miljøgevinsten en elbil gir, men må innrømme at det var en rent økonomisk avgjørelse. Kort fortalt - elbilpolitikken fungerer. Nå i ettertid har det kommet noen andre billigere elbiler med lang nok rekkevidde som ville vært betydelig billigere. I dag ville jeg nok kjøpt en billigere bil, 1 Lenke til kommentar
TrymErland Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Dette er for folk som har for mye penger ass! Lenke til kommentar
MsSupporter Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Som en klok mann nylig sa: Den som kjøper en annen el-bil enn en Tesla nå, har ikke økonomisk sans. :-) 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Model 3 er jo en liten tulle il og kan ikke på noen måte samme lignes med e tronHalv pris og dobbel rekkevidde (til tross for mindre batteri)Og man får den om noen uker om man bestiller i dag. Men klart det er en mindre bil ja. Endret 24. april 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Hvor tydelige har Audi vært i kommunikasjonen sin her? Det avgjør hvor hardt jeg dømmer Audi for å synke ned på Tesla sitt nivå. Ned på Tesla sitt nivå? Tja, hvilket av selskapene er det som er tatt i utslippsjuks? Kartellvirksomhet? Hvilket selskap har en CEO som havnet i fengsel? Jeg tror ikke du skal raljere for mye over Tesla i en tråd om Audi. Som du ser, er Tesla en smågutt når det gjelder lavnivå. Audi er derimot kjent for grove lovbrudd og annet. Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes. Hos Tesla får du tilbake hver eneste krone du betalte inn. Endret 25. april 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
Xemonoid Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Audi er alt for seint ute. Dette gjelder for så vidt alle i VAG gruppen med VW som har kommet lengst så langt men selvfølgelig langt i fra Tesla og Kia/Hyundai. Det er som om de ikke vil lage elbiler fordi de vet at det er tap prosjekt uansett.. De er gode på bensin og skandale diesel biler ja.. Ja det er vanskelig å få tak i batterier. Men med 95kwh burde bilene lett klare minst 550km wltp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå