Nimrad Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Vi er et par som ønsker å ta en avkoblingsferie på et greit hotell. Tenk all inclusive, basseng, rene rom, men ikke nødvendigvis noe luksus utenom det. «Problemet» er at vi begge har litt avsmak for masete selgere og ekstreme horder med turister. Tyrkia, Spania og disse vil vi helst unngå. De typiske charterselskapene tilbyr litt utenom det vanlige og vi har så vidt kikket på Gambia, kapp verde og muligens Marokko, men har ikke blitt frelst. Finnes det noen gode tips? Vi trenger absolutt ikke benytte oss av disse reisebyråene, men det var en grei plass å starte da vi tenker budsjett på rundt 20k for begge en uke med fullpensjon. Tidsrom: en eller annen gang siste halvdel av 2019. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Når jeg vil på all-inclusive er det nettopp for å drikke gratis i sola sammen med de andre klisjè-turistene. Om jeg virkelig vil oppleve stedet jeg besøker så velger jeg heller noe annet. Det er jo mye mere spennende å spise ute enn på hotellet. Det finnes forøvrig drøssevis av destinasjoner både i Spania og Tyrkia (og alle andre land) som ikke er klassiske turistfeller. Gjelder bare å leite litt.. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Når på året er dette? Juli eller desember som begge er i siste halvdel av pret er veldig forskjellig. Spania trenger absolutt ikke være ille. Forteventura er en rolig øy uten de verste charterfolkene, det er også La Palma. Har vært på all inclusive på begge. Og om dere skal slippe unna masete selgere så er uansett Marokko og Gambia ikke noe godt valg. Kapp Verde har store resorter med all inclusive, men det er stort sett ørken utenom. Det var flere kilometer til nærmeste bebyggelse der hvor jeg var. Om dere bare skal ha all inclusive, sikker sol og ta det helt med ro så er Capp verde et godt valg. Regn ikke med for mye å se eller gjøre utenfor resorten og stranden var sperret hele uken jeg var der grunnet bølger og strøm. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Når på året er dette? Juli eller desember som begge er i siste halvdel av pret er veldig forskjellig."En eller annen gang siste halvdel av 2019" som jeg nevnte. Juli eller desember funker begge deler Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Hvor mye er dere villig til å bruke på å komme til bestemmelsesstedet? Du kan lett bruke 15k på reise, men da blir det lite til oppholdet hvis budsjettet er på 20K. På den ander siden kan du reise til f.eks Spania for et par tusenlapper, leiebil for en drøy tusenlapp for en uke og fortsatt mye igjen til opphold. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Rundt 20k er inkl fullpensjon. Ser ikke for meg vi bruker så mye mer enn det på andre ting Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Ok, så reisen til bestemmelsesstedet kommer i tillegg? I såfall hvor mye er det satt av til å reise frem og tilbake? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Ok, så reisen til bestemmelsesstedet kommer i tillegg? I såfall hvor mye er det satt av til å reise frem og tilbake?Ah, nei, 20k for «pakkereise» som jeg har sett på; altså fly, hotell og 3 måltider til dagen. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat. Hvor mye av 20K ser du for deg å bruke på resie og hvor mye på oppholdet? Som nevnt så kan du reise for 5K og opphold til 15K, og omvendt selv om det er et pakketilbud. Selv om det kanskje ikke er spesifisert i et pakketilbud, så jo mer "eksotisk" jo dyrere reise og mindre blir til oppholdet. Selv ville jeg nok ha sett på rutefly og ordnet opphold hver for seg, da vil man være mer fleksibel med det meste, det eneste ekstra er at man også må ordne med transport fra flyplassen og til oppholdsstedet og tilbake, men det er vanligvis ikke noe stort problem. Mange land koster ikke en uke med leiebil særlig mye og det kan være kjekt å få sett litt mer enn bare det manikyrerte hotellområde. Men det velger du selvsagt selv. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Akkurat. Hvor mye av 20K ser du for deg å bruke på resie og hvor mye på oppholdet? Som nevnt så kan du reise for 5K og opphold til 15K, og omvendt selv om det er et pakketilbud.Det har ingenting å si hvor mye som går til hvilken av de. Mange land koster ikke en uke med leiebil særlig mye og det kan være kjekt å få sett litt mer enn bare det manikyrerte hotellområde. Men det velger du selvsagt selv.Joda, jeg trenger ikke tips til andre typer ferier, vi er relativt bereiste. Akkurat denne gangen er det bare snakk om å komme seg vekk til varmere strøk med alt inkludert(ideelt sett). Det jeg trenger tips til er destinasjon. Vi kjørte 11 000 km på 5 uker i fjor sommer, så leiebil står ikke øverst på listen akkurat nå Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) "En eller annen gang siste halvdel av 2019" som jeg nevnte. Juli eller desember funker begge deler Du skjønner at det er helt forskjellige steder som passer for juli og desember? Og at steder som har skikkelig charterkjør i fellesferien kan være rolige og behagelige i oktober? Endret 24. april 2019 av robertaas Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Du skjønner at det er helt forskjellige steder som passer for juli og desember? Og at steder som har skikkelig charterkjør i fellesferien kan være rolige og behagelige i oktober?Ja, jeg er fullt klar over det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå