thelie Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 HeiFor ca. én uke siden opplevde jeg at pcen plutselig begynte å gi meg store tap i FPS under spilling. Jeg oppdaget at prosessene som opptar GPU er Desktop Windows Manager og CSRSS (Kjøretidsprosess for klientserver). Når disse to kicker inn er gpu bruken tett opp mot 100% og all spilling blir poengløst og frustrerende. Dette gjentar seg med ca. 2-3 minutters mellomrom, og jeg ser også at temperaturen til grafikkortet synker med opptil 5-6 grader når dette skjer. Tidligere kunne jeg restarte pcen, så var det greit. Jeg kunne sitte nesten en hel dag uten at det skjedde, men nå er det hver bidige gang, innenfor ca en halvtimes tid fra oppstart.Dette er det jeg har prøvd:- Windows update, alt er up to date.- Rulle tilbake drivere, reinstallere drivere, clean install, bruke driveren som produsenten anbefaler og laste ned automatisk med Geforce Experience.- Avinstallere Geforce Experience.- Disable Power Throttling - Her har jeg hørt at man kan gjøre noe i BIOSen men jeg er usikker på om jeg vil tukle med strøminstillingene der. Jeg har hvertfall strømplanen på high performance.- DWM har normal prioritet i oppgavebehandling- CPU og GPU har normal temperatur - Sjekket og scannet for malware med malwarebytes gjennom safe mode. - Reinstallert windows og gjennomført en systemgjenoppretting. - Fjernet software som er overflødig. - Når jeg kjører stress test på CPU, får jeg opp at den blir ca. 88 grader på max, men holder seg mellom 75 og 88 over lengre tid. Jeg vet ikke om dette har en innvirkning på at GPU blir brukt max?Jeg er veldig nær ved å sende den til service, men jeg har veldig dårlig erfaring med dette da de som tester slikt har en tendens til å ikke teste over lang tid, og selve servicen har også tidligere tatt veldig lang tid.Er det noen som har opplevd liknende eller kanskje har en idé om hvor feilen ligger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå