Gå til innhold

Her skal det kjøles!

>echo<

Anbefalte innlegg

Som sagt, her skal det kjøles. Den nye pcen min (les nedenfor) skal klokkes! :yes:

Til det trenger jeg en ny CPU kjøler (tviler på at den originale Intel kjøleren makter det). De mest aktuelle kjølerene er denne Zalman kjøleren eller MIST Frostbite. Jeg vurdrere også å bruke en fanduct for å gi CPU kjøleren firsk, kald luft. Fungerer en slik løsning på MIST kjøleren? Fungerer det i det hele tatt på Zalman kjøleren? Ble litt usikker...

Til å kjøle ned GPUen har jeg tenkt å montere på en heatpipe på den. Vil denne være tilstrekkelig på GeForce 5600 kortet mitt?

Jeg skal også sette inn vifter der det er mulig i kabinettet mitt. De fleste skal kunne styres via en Fankontroller. Men, hva med kjøling av brikkesettene Vurderer også å fyre på noen RAM kjøleribber også. Skal (sevfølgelig) bruke AS5 på CPUen.

Tips og råd ønskes! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='Cola-boks' date='22/12/2003 : 18:09'] Har den Zalman kjøleren selv på samme hovedkort som deg. Er meget fornøyd med den. Kjører min 2.8C stabilt på 3.62GHz :thumbup: [/quote]
Hvordan er tempraturen din da på den når den er klokka så mye?har kjøpt likens vifte i dag...skal montere i kveld(gleder meg)
Lenke til kommentar

Har max temp på 43 grader. Og som jeg sa i en annen tråd. Bruker Artic Silver 5 og kjører viften uten den viftestyringen. Så viften går på full guffe. Jeg smurte ikke ut goopen først, men la bare på en liten dråpe og vridde kjøleren i diverse retninger, slik jeg har hørt at andre har gjort, med gode resultater.

Har hatt CPU opp på 3826MHz uten at temp var noe problem, men får den ikke stabil i Prime95. Men på 3.6 gå den som et olja lyn :thumbup:

Lenke til kommentar

Okay! Ser ut til at det blir ny Zalman kjøler på meg. Ingen har enda svart på om det er mulig å feste en fanduct til denne (ut fra bildet ser det ikke slik ut). Og vil det i det hele tatt hjelpe noe serlig med en slik? Det er jo nokså trangt inni kabinettet mitt allerede...

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar
[quote name='Cola-boks' date='22/12/2003 : 19:01'] Har max temp på 43 grader. Og som jeg sa i en annen tråd. Bruker Artic Silver 5 og kjører viften uten den viftestyringen. Så viften går på full guffe. Jeg smurte ikke ut goopen først, men la bare på en liten dråpe og vridde kjøleren i diverse retninger, slik jeg har hørt at andre har gjort, med gode resultater.

Har hatt CPU opp på 3826MHz uten at temp var noe problem, men får den ikke stabil i Prime95. Men på 3.6 gå den som et olja lyn :thumbup: [/quote]
har du rørt noen ting på strømen?eller står den på defalt?
Lenke til kommentar
Har max temp på 43 grader. Og som jeg sa i en annen tråd. Bruker Artic Silver 5 og kjører viften uten den viftestyringen. Så viften går på full guffe. Jeg smurte ikke ut goopen først, men la bare på en liten dråpe og vridde kjøleren i diverse retninger, slik jeg har hørt at andre har gjort, med gode resultater.

Har hatt CPU opp på 3826MHz uten at temp var noe problem, men får den ikke stabil i Prime95. Men på 3.6 gå den som et olja lyn :thumbup:

Jeg har også Zalman kjøleren, meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...