Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Partner vs. Berlingo

Anbefalte innlegg

God kveld og god påske! 

Jeg driver å flørter med tanken på å kjøpe meg en liten varebil. Tenkte meg en i størrelsen "pizzabil". 

Har sett litt på de "eldre" Partner-ene. Men har kommet over Berligo-ene i samma rennet. Bilene virker jo utrolig like. Er de bygget på samme platform? Noen som kan fortelle meg vesentlige forskjeller blandt disse Franskmennene? Er det noen bortsett fra merke i grillen? 

Takker for innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Teknisk er de dønn like, laget på samme fabrikk. Utstyrspakkene kan være litt forskjellig, bl.a. på de tidlige modellene hadde Partner mer utstyr standard, men Berlingo mer utstyr tilgjengelig som ekstra...  Men ingen store forskjeller.

Lenke til kommentar

Lik bil. Men det er Peugeot som eier Citroën, så vet ikke om de er mest nøye når de lager sine egne. Bare en tanke

Kan nevne at Peugeot krever 5 års intervall på skifte av registerreim på Partner, mens det er 10
år på Berlingo.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Lik bil. Men det er Peugeot som eier Citroën, så vet ikke om de er mest nøye når de lager sine egne. Bare en tanke

Kan nevne at Peugeot krever 5 års intervall på skifte av registerreim på Partner, mens det er 10

år på Berlingo.

For å være helt presis: Det er PSA som eier begge. Peugeot kjøpte Citroën som da var i praksis konkurs i 1976. Det har vært ett og samme eierselskap siden (Groupe PSA). Har ingen betydning for bilene... :-) Både Partner og Berlingo for det europeiske markedet har hele tiden vært bygget på den PSA-eide Vigo-fabrikken i Spania som opprinnelig var en Citroën-fabrikk. ;-)

Når det gjelder reg.reim er anbefalingen 10 år / 240.000km fra fabrikk på begge, men Bertel O. Steen har endret dette til 5år/120.000km på 'sine' biler for nordiske forhold, for å ta høyde for spesielt kalde strøk som det jo er i deler av Norge og som kan gi ekstra belastning på reg.reim. Teknisk er de like og bor en i mindre kalde strøk av Norge går det nok fint å holde seg til fabrikkens spesifikasjoner som gjelder i resten av verden. :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...