ozone Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Det ligger langt frem men det å overføre vår bevissthet til en datamaskin er i det minste tenkbart, i motsetning til å reise fortere enn lyset. Yes, dette er nok vår eneste mulighet til å "spre det glade budskap"... Ikke det at det lenger ville vært meg hvis alt innholdet i min hjerne ble overført til en datamaskin, men i det minste en kopi som tenkte og oppførte seg nøyaktig som meg. Kanskje løsningen i fremtiden er å overførte hele vår kollektive bevissthet og all vår viten til en "minnebrikke" som sendes ut i universet, som så mottagerne kunne "plugge i" sin datamaskin, og så kommunisere med en bevissthet som egentlig er/var menneskeheten... Eller enda bedre: Vi har i fremtiden lært oss å modulere lyset fra Solen, som vi så bruker til å sende alle disse terrabytene ut i universet med lysets hastighet! Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Yes, dette er nok vår eneste mulighet til å "spre det glade budskap"... Ikke det at det lenger ville vært meg hvis alt innholdet i min hjerne ble overført til en datamaskin, men i det minste en kopi som tenkte og oppførte seg nøyaktig som meg. ... Det spørs på perspektivet ditt. Dennis Taylor går i bøkene sine ut fra at dette skjer etter døden*. Så nei, det er ikke lenger 'deg'. Derimot får du et gratis etterliv, og det er kanskje bedre enn alternativet? Derimot kan vi tenke oss at overgangen fra biologisk til syntetisk hjerne skjer mens du fortsatt er ved full bevissthet. Si at små nanoboter injiseres i hjernen din og skanner, dupliserer og erstatter hjernen celle for celle. Når prosessen er ferdig vil hjernen din være 100% syntetisk uten at du har opplevd et brudd i bevissthet. Da kan vi kanskje si at du fortsatt er 'deg'?** *det siste jeg leste om den slags indikerte at tidsvinduet fra døden inntreffer til informasjon går tapt fra hjernen er ganske lite, det er ikke sikkert vi vil klare å vekke opp noen som har fått hjernen fryst ned, med mindre dødsfallet skjer i en kryofasilitet. **kroppen bytter ut skadde og døde celler hele tiden. Usikker på om det inkluderer hjerneceller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå