Gå til innhold

Forskernes teorier: Hvorfor finner vi ikke intelligent liv i universet? [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Det ligger langt frem men det å overføre vår bevissthet til en datamaskin er i det minste tenkbart, i motsetning til å reise fortere enn lyset.

Yes, dette er nok vår eneste mulighet til å "spre det glade budskap"... Ikke det at det lenger ville vært meg hvis alt innholdet i min hjerne ble overført til en datamaskin, men i det minste en kopi som tenkte og oppførte seg nøyaktig som meg.

Kanskje løsningen i fremtiden er å overførte hele vår kollektive bevissthet og all vår viten til en "minnebrikke" som sendes ut i universet, som så mottagerne kunne "plugge i" sin datamaskin, og så kommunisere med en bevissthet som egentlig er/var menneskeheten...

Eller enda bedre: Vi har i fremtiden lært oss å modulere lyset fra Solen, som vi så bruker til å sende alle disse terrabytene ut i universet med lysets hastighet!  :dremel:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, dette er nok vår eneste mulighet til å "spre det glade budskap"... Ikke det at det lenger ville vært meg hvis alt innholdet i min hjerne ble overført til en datamaskin, men i det minste en kopi som tenkte og oppførte seg nøyaktig som meg.

...

Det spørs på perspektivet ditt. Dennis Taylor går i bøkene sine ut fra at dette skjer etter døden*. Så nei, det er ikke lenger 'deg'. Derimot får du et gratis etterliv, og det er kanskje bedre enn alternativet? ;)

Derimot kan vi tenke oss at overgangen fra biologisk til syntetisk hjerne skjer mens du fortsatt er ved full bevissthet. Si at små nanoboter injiseres i hjernen din og skanner, dupliserer og erstatter hjernen celle for celle. Når prosessen er ferdig vil hjernen din være 100% syntetisk uten at du har opplevd et brudd i bevissthet. Da kan vi kanskje si at du fortsatt er 'deg'?**

*det siste jeg leste om den slags indikerte at tidsvinduet fra døden inntreffer til informasjon går tapt fra hjernen er ganske lite, det er ikke sikkert vi vil klare å vekke opp noen som har fått hjernen fryst ned, med mindre dødsfallet skjer i en kryofasilitet.

**kroppen bytter ut skadde og døde celler hele tiden. Usikker på om det inkluderer hjerneceller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...