Yippee007 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Har fått en iPad hvor tidligere eier ikke husker info for å logge på clouden...har valgt gjennoppretting men kommer bare frem til dette (bilde) Endret 19. april 2019 av Hårek Endret dårlig emnetittel "Hjelp!" Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Den er låst med iCloud, og det finnes ingen enkel måte å komme rundt det. Det finnes ymse metoder, samt programmer og tjenester som koster penger, for å forsøke å komme rundt problemet. Hva som virker er litt opp og ned, men rent generelt har du nok et problem. Dette er jo tyveribeskyttelse, poenget fra Apple sin side var at det ikke skulle være mulig å benytte en iPad når den var låst med iCloud, med mindre man hadde tilgang til den kontoen.Det enkleste er nok at den du kjøpte eller fikk den av, forsøker å komme seg inn på iCloud-kontoen sin, eventuelt ved å bruke e-post adressen for å resette passordet eller lignende. Endret 19. april 2019 av 0laf 5 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 20. april 2019 Forfatter Del Skrevet 20. april 2019 Den er låst med iCloud, og det finnes ingen enkel måte å komme rundt det. Det finnes ymse metoder, samt programmer og tjenester som koster penger, for å forsøke å komme rundt problemet. Hva som virker er litt opp og ned, men rent generelt har du nok et problem. Dette er jo tyveribeskyttelse, poenget fra Apple sin side var at det ikke skulle være mulig å benytte en iPad når den var låst med iCloud, med mindre man hadde tilgang til den kontoen. Det enkleste er nok at den du kjøpte eller fikk den av, forsøker å komme seg inn på iCloud-kontoen sin, eventuelt ved å bruke e-post adressen for å resette passordet eller lignende. Takker! vi sitter her sammen, men han husker jo ingen info! dette er jo helt håpløst.... noen tips? hvem program tenker du på? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Dersom du har kontakt med vedkommende, så trenger han vel kun å logge inn på sin iCloud-konto, det trengs ikke en gang gjøres fra denne iPad'en, men en hvilken som helst PC, Mac, hans nye telefon, eller whatever.Så lenge han har et telefonnummer, en epost-adresse eller lignende, så kan han også kontakte Apple for å få nytt passord. Glemt AppleID -> https://iforgot.apple.com/appleid#!§ion=appleid Glemt passord -> https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid Endret 20. april 2019 av 0laf Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 20. april 2019 Forfatter Del Skrevet 20. april 2019 Dersom du har kontakt med vedkommende, så trenger han vel kun å logge inn på sin iCloud-konto, det trengs ikke en gang gjøres fra denne iPad'en, men en hvilken som helst PC, Mac, hans nye telefon, eller whatever. Så lenge han har et telefonnummer, en epost-adresse eller lignende, så kan han også kontakte Apple for å få nytt passord. Glemt AppleID -> https://iforgot.apple.com/appleid#!§ion=appleid Glemt passord -> https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid ja har navn og mob nr, men IKKE epost adressa han har regga den med..... han grubler å grubler, men vi finner ingenting.... Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Dersom man ikke husker sin egen epost-adresse, så har man nok et problem.Dere kan kanskje forsøke å kontakte Apple direkte -> https://getsupport.apple.com/ 1 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 20. april 2019 Forfatter Del Skrevet 20. april 2019 Dersom man ikke husker sin egen epost-adresse, så har man nok et problem. Dere kan kanskje forsøke å kontakte Apple direkte -> https://getsupport.apple.com/ når han bruker flere, så kan det skje... ja får høre med dem. neier pent Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 når han bruker flere, så kan det skje... ja får høre med dem. neier pent Letteste blir nok at tidligere eier ringer Apple og sender de kopi av kvitteringen på iPaden. Da skal det være mulig for Apple å få den låst opp. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 22. april 2019 Forfatter Del Skrevet 22. april 2019 Letteste blir nok at tidligere eier ringer Apple og sender de kopi av kvitteringen på iPaden. Da skal det være mulig for Apple å få den låst opp. Takker så mye for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå