Skillica Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Hei. Logget akkurat inn på Sr bank kontoen min. Så da at jeg hadde blitt trukket den 10.4 og 16.4 noen sprefte beløp fra iTunes på over 2000kr på begge disse dagene.. Har verken iTunes eller Apple produkter. Har verken barn som kunne misbrukt, eller mistanke om noen som kunne gjort dette. Hva burde jeg gjøre? Ble sjokkert, ettersom det er store beløp. Tror dere jeg er hacket eller banken/iTunes som har gjort en feil? Som sagt har jeg ikke engang iTunes. Endret 19. april 2019 av Skillica Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Det første du gjør er å kontakte banken din. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Sannsynligvis har kortdetaljene dine kommet i hendene på feile personer når du har handlet fysisk eller på nettet og fått det stjålet fra en database der eller at noen har sniffet detaljene dine når du sendte det. Ta kontakt med sperretjenesten Bankene har en felles døgnåpen meldingstjeneste på 800 30 250 Endret 23. april 2019 av vidor 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Du har blitt svindlet. Sperr kortet umiddelbart og gi beskjed til banken. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Belastningene følger et klassisk mønster: først noen småbeløp for å sjekke om kortinformasjon er riktig, og deretter slår de til med større beløp. 1 Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Har sperret kortet. Vil jeg få dette refundert fra bank eller forsikring? Har jo ikke handlet på noen " fishy" nettsteder. Skjønner virkelig ikke hvordan dette kan ha hendt.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Start med en anmeldelse, og deretter gå i dialog med banken. Om du får tilbake pengene er avhengig av om banken mener at du har vært uaktsom. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Jeg anbefaler at TS leser kontovilkårene. Der finnes info om hvordan man skal opptre ved feilbelastninger. Til alle andre, vær snille å ikke synse. 2 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Om du får tilbake pengene er avhengig årsaken. Om du er utsatt for identitetstyveri, så får du sikkert tilbake pengene, ellers kan du se langt etter pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå