torbjornhb Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Hei. Hadde Onecall inntil jeg byttet til ICE, og nå er jeg tilbake på Onecall. Har bestilt Bank ID hundre ganger tidligere uten problemer, men nå lar det seg bare ikke gjøre etter at jeg fikk nytt simkort. Får bare feilmelding gang på gang. Verken Onecall eller Sparebank 1 skjønner noen ting. Noen som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Gikk fint å aktivere hos meg, men opplever stadig vekk små tregheter ved innlogging som er smått irriterende. Det opplevde jeg aldri med andre operatører. Har du forsøkt å teste SIM i annen telefon og se om du får aktivert det da? Har du tvilling-SIM på samme abbonement som du forsøker å aktivere BankID på? Endret 19. april 2019 av Zimba Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Gikk fint å aktivere hos meg, men opplever stadig vekk små tregheter ved innlogging som er smått irriterende. Det opplevde jeg aldri med andre operatører. Har du forsøkt å teste SIM i annen telefon og se om du får aktivert det da? Har du tvilling-SIM på samme abbonement som du forsøker å aktivere BankID på? Har egentlig ingen annen telefon å teste med, men måtte du slette bank appen eller noen innstillinger når du byttet? Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Nei, det måtte jeg ikke. BankID på mobil er uavhengig av app og ligger på SIM-kortet (SIM Toolkit).Forsøkt å skru av WiFi (om WiFi Tale er aktivert) når du prøver å aktivere? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Nei, det måtte jeg ikke. BankID på mobil er uavhengig av app og ligger på SIM-kortet (SIM Toolkit). Forsøkt å skru av WiFi (om WiFi Tale er aktivert) når du prøver å aktivere? Takk for forslag. Forsøkte å deaktivere det nå, men heller ikke det fungerer. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Det skal fungere med å bestille / reaktivere bankID fra nettbanken. Det reaktiveringen gjør er å sjekke om mobilen støttes , samt simkortet også støttes. Deretter installeres bankid på simkort. Hvis ikke det hjelper, ta kontakt med mobilleverandøren. Eller ring banken Bank ID er uavhengig av bank appen. BankID er ikke en app i den forstand. Endret 19. april 2019 av spetter Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Takk for forslag. Forsøkte å deaktivere det nå, men heller ikke det fungerer.Det høres veldig ut som dette ligger på operatørnivå.Hva slags feilmelding får du? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Har virkelig forsøkt alt dette, og kontaktet begge parter, men de finner ingen feil. Har bestilt nytt simkort fra Onecall, og samtidig meldt overgang til ICE. Fungerer det med Onecall når nytt simkort kommer så blir jeg nok værende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå