AnonymDiskusjon Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Heihei! Pga. litt uforutsette hendelser vil jeg være krykkegående i 8 uker. Dette medfører at jeg slutter å gå på krykker ca. 2 dager før jeg egentlig skal starte i sommerjobben min. Vet ikke helt hvordan dagene ser ut, siden de visstnok er veldig varierende (er på et hotell, så lage mat og re opp, vaske, er ganske stort). Greia er at de 1-2 første ukene så vil jeg sikkert ikke kunne gå alt for mye, vil jo heller ikke risikere å overbelaste for tidlig. Tenkte å ta kontakt med arbeidsgiver å fortelle hvordan ståa er, og kanskje høre om det mulig at jeg kanskje bare kan være på kjøkkenet i starten eller noe som ikke krever SÅ mye. Men jeg må si jeg er veldig bekymret for at arbeidsgiver skal si at jeg pga. dette ikke kan få sommerjobben alikavel. Jeg har nemlig ikke fått arbeidskontrakten enda, men har melding hvor det står at h*n tilbyr meg jobben. (Såklart er jeg litt avhengig av lønnen, men dette er også en jobb jeg har gledet meg til å flere måneder). Er det lov? Når jeg spurte legen om jeg ble bra igjen til dette så sa han "vi får se, men hvis ikke så sykemelder vi deg bare". Vet ikke helt hvordan dette fungerer? Samtidig så føler jeg jo at jeg har et slags ansvar ovenfor arbeidsgiveren, da jeg jo har sagt at jeg kan jobbe da.... Anonymous poster hash: 5bceb...952 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Her er det nok mest hensiktsmessig at du ikkje tek kontakt. For deg er det betre å vente til fyrste arbeidsdag er der, enten er du frisk og oppegåande då, eller så bruker du fortsatt krykke fordi du er ustø og treng tilpassa arbeidsoppgåver, eller så er du heilt avhengig av krykker og får sjukemelding. Arbeidsgiver kan eigentleg ikkje seie deg opp på grunn av sjukdom/skade, men realistisk sett så er det tvilsomt at du får gjort noke dersom arbeidsgiver annulerer avtalen. Så for deg er det best å vente, kanskje blir ikkje dette eit problem. Og dersom det blir eit problem så står du betre u det når dagen nærmar seg og du har fått tilsendt arbeidskontrakt. I tillegg er det vanskeligare for sjefen å bryte avtala ansikt til ansikt, særleg dersom du kan jobbe på kjøkkenet dei fyrste dagane og så jobbe som normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå