CaSh Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort. Et Radeon 9600XT. Denne skal ha DVI utgang. Jeg fikk med en DVI kabel da jeg kjøpte skjermen. Denne bruker jeg til å koble med, men da får jeg no signal på skjermen. Når jeg kjøpte kortet fikk jeg med en slags omformer fra vanlig skjermutgang til DVI. Er det denne jeg må bruke?? Eller har jeg misforstått hele sammenhengen med DVI? Takk for all hjelp... Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) har du noen source-knapp eller instilling på skjermen? Endret 22. desember 2003 av Blaster2k Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 source knapp vet jeg ikke hva er, men det er en del knapper på skjermen, men kan ikke se hva det har med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 knapp nr 2 fra venstre p åskjermen står det d-sub/dvi. Det er source knappen som siktes til her. Har du innstalert driverne til skjermen? DVI kabelen du benytter skal ikke innom noen omformer. Jeg hadde innstalert driver, slått av maskin, satt i dvi kabel. starta på nytt. får du ikke signal, trykk på d-sub/dvi knappen Fortell om du fortsatt har problemet Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Søren for et sekund trodde jeg at dette var grunnen, men jeg gjorde akkurat som du sa, la inn den andre kabelen, trykket på d-sub/dvi knappen men den er like svart som før. Så hvis jeg trykker på nytt kommer den "andre kabelen" igang. Hva kan være feil??? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 forstår jeg deg rett hvsi du har både vga kabel og dvi kabel tilkopblet? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Prøv å kun bruke DVI kabel.. kutt ut VGA'n En annen løsning kan være å aktivere LCD skjermen i display properties. Men jeg ser liten vits i å bruke både DVI og VGA samtidig Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 forstår jeg deg rett hvsi du har både vga kabel og dvi kabel tilkopblet? ja er dette et problem? kanskje derfor den andre ikke fungerer? (Dette bør jo i teorien være greit? ) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 dar ut vga kable og start opp fra nytt du Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Søren!!! Det funka ikke heller. Jeg fikk bare opp No signal found eller noe. Prøvde å trykke på alle knappene på skjermen men til ingen nytte. Med engang jeg bytta kabel så funka det. ****** heller. Hva tror dere kan være feil? Jeg ser 3 muligheter. Enten kabelen noe feil med, skjermen eller skjermkortet. Blir litt vanskelig for meg å teste de forskjellige da jeg ikke har ekstra skjermkort med dvi utgang og heller ikke ekstra skjerm med dvi inngang. Endret 24. desember 2003 av CaSh Lenke til kommentar
RPA Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hadde samme problemet med Geforce4 og samme skjerm. Endte med at jeg måtte bruke 2skjermer for å få aktivert dvi-utgangen. Vet ikke om det blir det samme på ATI men du kan jo prøve hvis du har en Crt-skjerm i nærheten og ha LCD'n koblet til samtidig. For å teste skjerm/kabel/skjermkort så kobler du bare til DVI-kabeln og ser om du får bilde under boot og oppstart av windows. Hvis du får bilde under oppstart men forsvinner når windows er ferdig loadet så er det bare noen driverinnstillinger som skal til. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Nei jeg har dessverre ikke CRT skjerm i nærheten. Uansett så hadde jo ikke den skjermen jeg hadde DVI inngang uansett. Noen andre som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Er skjermen eller skjermkortet noe feil med? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg har enda ikke fått fikset opp i dette problemet. Trenger hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå