Gå til innhold

Parkering av fossilbil på parkering med lader

NotSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer jeg litt på også. I parkeringshuset på Vulkan i Oslo er det f.eks. mange plasser med ladere, men det står ikke eksplisitt at det er forbudt å parkere for fossilbiler der. Det var nemlig mange av disse plassene som var ledig, men helt fullt ellers en gang jeg var der, og blei usikker.

Lenke til kommentar

Det er heilt sikkert meint at det er ladeplass (kun) for elbilar som står til lading, men spørsmålet er korleis skiltet er utforma og kva som står på det.

Dersom det berre står "parkering med ladder" og ingenting om verken påbod eller forbod, så hadde eg tolka dette som rein informasjon om at på denne (vanlige) parkeringsplassen kan du også lade elbil eller ladbar hybridbil (motorvarmer er nok å dra det litt langt då det strengt tatt ikkje er lading).

Lenke til kommentar

Dust.

Å parkere ved pumpene er for noen minutter når man er inne og handler er noe helt annet. Mistenker du har planer om å stå mye lengre når du parkerer gatelangs på en parkeringsplass med ladestolpe.

Fortell heller føreren av elbilen hvor lite gjennomtenkt det er å parkere ved bensinpumpa, så kan du bidra til å gjøre samfunnet til et bedre sted istedenfor det motsatte.

Endret av johanf
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så lenge elbilene parkerer VED PUMPENE på bensinstasjoner så kommer iallefall jeg til å parkere dieselbilen på gateparkeringsplasser selv om de har lader..

Er dette noe du opplever veldig ofte? Har aldri sett det selv, men har et par ganger stått ved pumpa med min egen elbil, 1 gang for å fylle dieselkanna til en minigraver og en gang for å fylle bensin til båten. Men jeg har sett mange ikke-ladbare biler som står parkert der det er reservert for elbiler eller ladbare biler.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Kongsberg har jeg sett at noen av gateparkeringene har en lader ved siden av seg også henger det et P-skilt der hvor det står "Parkering med lader" eller noe sånt. Er det lov for fossilbiler å stå der?

I min oppfatning betyr «Parkering med lader» at parkeringsplassen har ladefasilitet, og at du fint kan stå der uten elbil. Setningen mangler et «kun» og kan derfor ikke tolkes som noe annet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er dette noe du opplever veldig ofte? Har aldri sett det selv, men har et par ganger stått ved pumpa med min egen elbil, 1 gang for å fylle dieselkanna til en minigraver og en gang for å fylle bensin til båten. Men jeg har sett mange ikke-ladbare biler som står parkert der det er reservert for elbiler eller ladbare biler.

Annenhver mnd ca på Esso Skjoldskiftet (og denne har flust med plasser utenfor pumpene), og så og si alltid Tesla S (uten at noen sitter i bilen eller står og fyller en portabel kanne).

Noen få ganger skjer det på Circle K Flesland, men denne lokasjonen er unik uansett motortype, da både den og bussholdeplassen (og ofte ute i veibanen imot Kokstad) ofte er fulle med biler som ikke vil betale for å vente på passasjeren(e) de skal hente på lufthavnen.

Når det er sagt, som handikappet har jeg sett helt syke mengder folk stå på handikapplasser uten oblat, så jeg regner med at oppfattelsen av slike følger det som treffer personlig. Mao, de plassene du har krav på og trenger, det er de du legger merke til.

Som ikke-elbil eier har jeg aldri lagt merke til diesel/bensinbiler stå på ladeplasser, men jeg er sikker på det skjer, for "skal-bare" filosofien i Norge er helt ekstrem. Og det merket jeg ikke selv før vi fikk reserverte plasser på jobb som blir tatt av "skulle jo bare stå der i noen minutter" idioter. Etter det har jeg fått en stor takknemlighet for parkeringsbetjenter.

Endret av AnthonyEdwardS
Lenke til kommentar

Står biler i veien, så er det bare å bruke hornet

Det er langt ifra en magisk fix-all, og alternativet er å finne en annen pumpe eller bensinstasjon, noe det heldigvis er mange av. Noen idioter tenner jo ekstra på å få en reaksjon og velger å vente enda lenger med å flytte bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...