Gå til innhold

Framtidas hytte: Solceller, batteri, fjernutkobling og smart elbillading


Anbefalte innlegg

Det er som og si at "får jeg kontrollere gasspedalen din kan du kjøre akkurat så fort du vil" :)

Nei, det blir som å si at du får kontrollere gasspedalen så lenge du innfrir kravet om at varene er levert 20 mil unna innen 24 timer, så kan du selv velge om du vil kjøre i rushen eller behagelig og alene om natta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eg trur ikkje eg har hatt nokon bensinbil som har gått over ca 250.000 km før dei har rusta vekk eller motoren har skore seg.

Da er du ikke snill med bilene dine :)

 

Har hatt biler som har gått over 400K og fungerte uten store kostnader.

Eg veddar på at det ikkje var ein Opel.

 

Men moderne biler holder ikke så lenge, vanligvis er slitedeler klare for utbytting på 120K til 180K og det tror jeg også gjelder el-biler.

Eg har berre hatt elbilen min i vel 130k, utan at eg har vore nøydd til å skifte andre slitedelar enn dekk. Sjølv ikkje bremseklossar. I Golfen eg hadde før elbilen, rauk ein plast-dimp i girkassa etter 100k, og den kosta meg fleire tusen kroner. Den faste utvekslinga i elbilen er nok eit par hakk meir robust. Eksosanlegg pleier òg å vere gjennomrusta før 130k. Oljeskift treng eg heller ikkje uroe meg over med elbil. Det er generelt færre slitedelar i ein elbil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...