unwill Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har 2 maskiner hjemme, Den ene med 2 nettverkskort (PC1), og den andre med 1 trådløst nettverkskort(PC2). Begge fra 3com. ISP: chello plus Jeg har koblet det til slik: Veggen -> Kabelmodem -> PC1 -> Accespoint PC2 PC2 greier å finne 2 trådløs nettverk, den ene min, den andre med dårlig signal men ligger helt åpent. Jeg bruker 128 bit WEP Encryption med 13 Hex. Tastet inn de 13 hex på begge maskinene, men PC2 finner Accesspunktet med bra signal, men får ikke valid IP. Kobler jeg til det nettverket som ligger helt åpent (sansynligvis en nabo) så fungerer alt greit, men jeg har ikke tenkt til å stjele internettet hans hele tiden. Noen tips? Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Etter å ha lagt inn kryptering på klienten, reboot maskinen. Har vært borti dette selv. Om det er svakt signal, så kan 128-bit kryptering være tungt. Du kan prøve med 40-bit, og det vil da sannsynligvis fungere. -xhilerate- Lenke til kommentar
unwill Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Prøvde både å reboote og kjøre 40 bit... samme tendens. Er forresten 802.1.g så hastigheten bør være godt nok, får signaler som er verygood-excelent, så det bør ikke være problem der heller... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Skrudde nå av all form for encryption og MAC, men fungerer fortsatt ikke Hmm... Kanskje det er noen innstillinger på PC1 som er galt..? Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvilken ruter har du? 3Com? Aksesspunkt, 3Com? Oppgrader programvaren på ruteren. Du bør også bruke siste driver til klientkortet. Jeg kjører selv 3Com ruter/aksesspunkt 802.11g. Måtte oppgradere programvaren på ruteren. Prøv å enable klient aksess på MAC-adresse. Dersom det da virker, så er det et programvareproblem på ruteren. -xhilerate- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå