FiskePinna Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Mulig dette er feilpostet, men det får så være. Sitter og lurer på hvorfor mange nettsider bare gir en tillatelse og laste ned 2 ting på samme tid. Hvis du laster ned 2 ting kan man f.eks ikke surfe på siden. Dette tiltross for at man f.eks har 2 nedlastinger på 25 kB hver på en 90kB linje, altså 40kB til overs. Skyldes dette bandwith limit fra siden du er på, eller er det windows som legger inn den type sirup? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 kas os du bruker? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Start en ny Iexplorer da går det. Mener ikke et nytt vindu men en helt ny fra desktopen..... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det er nok en begrensing fra serveren du er på for å begrense hvor mye av dens båndbredde du kan bruke opp. Husk, det er sannsynligvis flere brukere enn deg som vil ha samme informasjon, og det er vel litt dårlig gjort å ta alt på en gang? du kan jo ikke få både i pose og sekk Lenke til kommentar
JudgeHawk Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Årsaken skyldes en innstilling som heter MAXCONNECTIONSPERSERVER Dersom jeg husker riktig er dette en setting som ble endret fra Http 1.0 spek'en til Http 1.1. se også: JSI link det blir anbefalt å ikke endre, but who cares... Endret 22. desember 2003 av Kronprinsen Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Tar jeg ikke feil, så ligger den begrensningen i IE, ikke serveren. Edit: Var litt treg her ja God Jul! Endret 22. desember 2003 av Eskil87 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 stemmer det, det er en begrensing i selve IE/Windows som sier at du kan kun ha to aktive nedlastninger om gangen fra en enkel server. her er register fix for Windows 2000 og XP Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings] "MaxConnectionsPerServer"=dword:00000015 "MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000015 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings] "MaxConnectionsPerServer"=dword:00000015 "MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000015 viss du tar og cut'n'paste denne register fixen til en tekst fil, gir den .reg til etternavn og dobbelklikker på filen så blir registeret modifisert. det den gjør er å øke antallet tillate koblinger IE har lov til å holde aktive mot en enkel server til 15. i enkelte tilfeller så kan man faktisk merke en god hastighetsøkning ved surfing da IE laster inn flere objekter samtidig på en webside. i andre tilfeller ved kombinasjon av treg/overbelastet linje og for mange koblinger så kan man faktisk oppleve det motsatte, så man må vere litt forsiktig med å modifisere og taste inn for høyt tall i den reg filen. Lenke til kommentar
JudgeHawk Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) for å være litt pirkete ... så er det en begrensning i http protokollen, ikke windows/ie, dersom jeg ikke tar helt feil. MS knowledgebase artikkel Endret 22. desember 2003 av Kronprinsen Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Takker for alle svar. Gjorde som prelude sa, og det funker ikke noe særlig bedre. Den klarer ikke å starte nedlasting nr 3 før nr 1 er ferdig. Rettelse; det fungerte da jeg startet IE på nytt. God Jul! Endret 22. desember 2003 av FiskePinna Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Du kan evt. bruke GetRight eller en av de andre download-managerene. De tillater deg å laste ned flere filer fra samme server. Jeg har hatt 10-15 nedlastinger gående (alle med jevn hastighet) uten problemer. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 glemte å si at du må restarte IE, men helst bør restarte maskinen for at alle forandringene trer i kraft God Jul forresten Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Virka ikke her :S fikk en feilmelding da jeg prøvde å kjøre den. Winxp Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå