SarahG Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Intel dropper 5G-modemer til smarttelefon Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 (endret) Jeg klarer meg fint med 4G der man får god 4G dekning. Jeg håper det blir mulig å kjøpe 4G telefoner fremfor 5G i mange år fremover. Skal jeg på død og liv ha 5G for data så kjøper jeg en mobilrouter med batteri samt 12v/230v mulighet. Endret 17. april 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 5G har aldri vært ment for mobiltelefoni, det er tenkt brukt på Idioti of Things, autonomi for biler etc. Å ha en 5G sender/mottager i en mobiltelefon med den teknologien som er i dag er direkte tullete, da man må ha en mast på omtrent hvert gatehjørne for å gjøre den brukelig. I byer vil det nok etterhvert være brukelig, men ikke på en god del år, og det er et stort spørsmål om noen annen enn Huawei vil inkorporere slikt i en liten mobiltelefon. Huawei har sine egne grunner til at 5G er the shit, og det er derfor de er den eneste mobilprodusenten som prøver på dette. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Har man ikke begynt utbygging i Norge med Nokia utstyr? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Det er vel fortsatt et pilotprosjekt ? Eller som Telenor skriver Fra start av vil 5G bygges gradvis på toppen av 4G-nettet. 5G-teknologien standardiseres i to faser, i 2018 og 2019 med godkjenning internasjonalt i 2020/21, men det er vanskelig å fastslå når 5G blir allment tilgjengelig. I de kommende årene vil internasjonal forskning og innovasjon innen 5G ha fokus på evaluering av 5G. 1 Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 5G i første omgang vil ikke være mmBølger. Og vil bruke eksisterendes master. 5G kan ha like god dekning som 4G og trenger ikke titusenvis av sendere Israel sjekker ut 5G... https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL8N1YW2C2 Theo343 utrulling his Telenor er med Ericsson utstyr. Først Elverum, så Trondheim på Telenors 5G planer Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Moderatormelding 13 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, artikkelen omhandler ikke strålingsfare for 5G. Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 23. april 2019 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå