Gå til innhold

Intel dropper 5G-modemer til smarttelefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer meg fint med 4G der man får god 4G dekning.

Jeg håper det blir mulig å kjøpe 4G telefoner fremfor 5G i mange år fremover.

Skal jeg på død og liv ha 5G for data så kjøper jeg en mobilrouter med batteri samt 12v/230v mulighet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

5G har aldri vært ment for mobiltelefoni, det er tenkt brukt på Idioti of Things, autonomi for biler etc. Å ha en 5G sender/mottager i en mobiltelefon med den teknologien som er i dag er direkte tullete, da man må ha en mast på omtrent hvert gatehjørne for å gjøre den brukelig.

I byer vil det nok etterhvert være brukelig, men ikke på en god del år, og det er et stort spørsmål om noen annen enn Huawei vil inkorporere slikt i en liten mobiltelefon. Huawei har sine egne grunner til at 5G er the shit, og det er derfor de er den eneste mobilprodusenten som prøver på dette.

Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt et pilotprosjekt ?

Eller som Telenor skriver

Fra start av vil 5G bygges gradvis på toppen av 4G-nettet. 5G-teknologien standardiseres i to faser, i 2018 og 2019 med godkjenning internasjonalt i 2020/21, men det er vanskelig å fastslå når 5G blir allment tilgjengelig.

I de kommende årene vil internasjonal forskning og innovasjon innen 5G ha fokus på evaluering av 5G.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

13 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, artikkelen omhandler ikke strålingsfare for 5G.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...