xist- Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er det mulig på noen som helst måte å finne ut av hvilken sentral man tilhører? I så fall, hvordan? På forhånd takk. Mvh. xist Lenke til kommentar
vickers Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Så vidt jeg vet kan du ringe telenor kundeservice. De skal vite hvilke sentral og hvor mange meter kabel det er fra huset ditt til sentralen. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg fikk som svar at dette var noe de ikke ville fortelle, er vist regler for det. (en stund siden) Lenke til kommentar
xist- Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Hadde vært kult om det var en webside der du kunne skrive telefonnummer og fikk opp sentralnavn, skjønner ikke helt hvorfor telenor skal holde det hemmelig. Men men. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 gå inn på www.sdsl.no og kjør nummersøk. Der får du opp hvilken sentral nummeret hører til. Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 gå inn på www.sdsl.no og kjør nummersøk.Der får du opp hvilken sentral nummeret hører til. Nei, du får nok ikke vite nøyaktig hvilken sentral nummeret hører til, men du får opp kommunen sentralen er plassert i (som du også kan finne på KapaksWeb). Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 JOda, det er nok mer nøyaktig enn kapaksweb. Kapaksweb oppgir samme kommune på både meg og min bror. That's it ! www.sdsl.no oppgir at hvilke sentraler vi hører til, altså mer nøyaktig. Ut fra kapaksweb får vi bare vite at vi tilhører samme kommune, ut fra sdsl.no får vi vite at vi tilhører forskjellige sentraler (som stemmer) og hva sentralene heter (som også stemmer). Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Grunnen til at de ikke vil oppgi slik informasjon, er vel sikkert ikke vil at folk da kan sammenligne med folk som er på andre sentraler og dermed ha noe å slå i bordet med hvis linjene ikke yter det samme. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Finner vel litt mer ut her: https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ut fra kapaksweb får vi bare vite at vi tilhører samme kommune, ut fra sdsl.no får vi vite at vi tilhører forskjellige sentraler (som stemmer) og hva sentralene heter (som også stemmer). Sist jeg sjekket oppga SDSL.no bare postestedet som sentralnavn, var det flere sentraler på same poststed fikk du samme info uansett hvilket nummer du sjekket. Og sentralnavnet er en trebokstaverskode som jeg ikke så på denne websiden. Allså er den nokså ubrukelig på de fleste litt større steder. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Grunnen til at de ikke vil oppgi slik informasjon, er vel sikkert ikke vil at folk da kan sammenligne med folk som er på andre sentraler og dermed ha noe å slå i bordet med hvis linjene ikke yter det samme. Det er helt feil. For det første har du ingenting å slå i bordet med hvis linjene ikke yter det samme, DSL er en best effort tjeneste. Hvorfor man ikke gir ut dette er pga Sikkerhet, som staten har bestemt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Finner vel litt mer ut her: https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb I følge den linken er ikke sentralen min utbygget. Sjekker den kun telenor sitt utstyr? Sentralen er nemlig utbygget, men av BKK, og ikke telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå